FAQ |
Kalender |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En vän till mig har utvecklat en tjänst för att hålla koll på webbplatser.
Den funktionalitet som finns idag är följande. Jag antar att kritik på så väl funktionalitet och utförande mottages tacksamt, även nya funktioner. - HTTP fel (404, 500, etc) - Multipla eller bytta AdSense koder (hacking) - Google Safe Browsing varningar. - Överdrivet stora dokument (indokator för ominifierade javascript, ooptimerade bilder etc) - Standard felmeddelanden (PHP, .NET osv). - Custom pattern matching. Tjänsten hittar ni här: http://autotestbot.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hade varit skoj om du/han/ni kunde fixa ett testkonto så man kan prova
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mycket intressant projekt.. Reggade ett konto men saknar förklaringar på vissa saker man ska fylla i vid testning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag ska ta och testa den.
Första jag ser när jag trycker på Sign up är att E-mail och Password har en röd * men inte Password Again. Alla vet ju att man måste, men de kan ju vara bra att vara konsekvent. Eller inte ens ha det, då det bara är tre fält och man fattar ju. Eller att * har en förklaring längst ner vad det betyder. Återkommer när jag har testkört det mera. Ännu en sak jag saknar efter testat lite, att kunna ta bort konto om man inte tycker om tjänsten.. Senast redigerad av acidflash den 2010-08-20 klockan 10:27 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Självklart ska man kunna ta bort sitt konto från sidan, utvecklar direkt! Ska även slänga ett öga på sign up sidan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Allmänna testkonton blir väl lätt mycket röriga, så måste man hålla på att resetta dom osv, eller göra dom "read-only" vilket också är tråkigt .. Men här är några förslag: - Använd mailinator.com om det är din email du är rädd om .. - När jag laggt upp funktionalitet för att ta bort konton, så är det bara att ta bort det efter att du testat.. - Jag ska fixa en demo sida som visar olika typer av fel som kan upptäckas, återkommer med den .. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Gå in under 'Account Settings' och välj 'Delete' .. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
'Standard Tests' bjuder på några exempel. Om jag t.ex. skulle vilja göra ett test för wn.se för att hitta inlägg där mitt nick används - 'autotestbot' så skulle jag göra följande: 1. Lägg till www.wn.se som site. 2. Klicka på View i vyn 'My Sites' 3. Lägga till ett 'Site Specific Test' med: Site: www.wn.se Url Regexp: .* Url Content: autotestbot Name: Autotestbot nämns Comment: - Test OK: No Match (dvs varna bara när 'autotestbot' hittas på en sida) 4. Se resultated efter nattens scanning: ![]() Hoppas det gör det hela lite tydligare? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
http://demo.autotestbot.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hur ofta görs testen?
Just nu är det mer än 12 timmar sedan förra testen. Och tester som görs en gång per dygn räcker inte. Om detta är medvetet så säg gärna varför. Annars kanske det bara är en miss ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|