FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan,
tänkte starta en webbyrå, och när jag var inne på skateverkets hemsida, står det föjande punkter. 1. ansök om F-skatt eller FA-skatt (har valt F-skatt då jag inte har anställning) 2. annsök om momregistrering mo moms ska redovisas i din verksamhem... ?? det måste jag väl? jag måste väl redovisa moms när jag säljer tex en hemsida eller så? 3. lämna uppgifter för beräkning av din preliminära skatt. ?? vad ska jag skriva här, om jag inte har en minsta aning om hur mycket jag kommer tjäna. kan bli 0 kr vissa månader, och det kan bli 20,000 vissa månader... :S tackasam ifall någon kan ta sig tiden att hjälpa litegranna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Moms ska väl inte vara nödvändigt, men helt klart att rekommendera.
Kolla din budget vad du har räknat med för inkomst och omsättning. Se till att begära 3 månaders förskjutning på första inbetalningen och se till att stämma av ditt resultat mot budget efter typ sex veckor, och anmäl en mer korrekt uppskattning till Skatteverket. Du får ändra din uppskattade inkomst hur många gånger du vill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
tackar...
ok en till fråga... om jag nu väljer F-skatt och sedan får ett jobb på tex willys... måste jag ändra till FA-skatt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Välj FA-skatt med en gång så slipper du detta bekymmer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Momsregistrerad måste du givetvis vara.
|