FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon fler än jag som får 10-tals utskick varje dag från affiliates som den vägen försöker få ihop till brödfödan?
Frågan är om de är medvetna om att majoriteten av mottagarna är andra affiliates som marknadsför precis samma lån, bildäck och reseföretag. Adresslistorna tillhandahålls inte sällan av nätverk och andra nätbaserade bolag inriktade kunder som har sin inkomst från eller av Internet, te.x. affiliates och SEO-nissar. Det är med andra ord ganska enkelt att räkna ut vilken typ av adresser de har i sina register. Adresserna måste vara värdelösa ur affiliate-synpunkt men trots det är jag en vinnare flera gånger om dagen och ganska ofta erbjuds jag lån till betydligt sämre villkor än jag själv kan erbjuda. Finns det någon därute som tjänar en enda krona på detta? Posta gärna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det svenska affiliates som spammar?
Det händer nog inte mer än två-tre gånger om året att jag får spam med svensk avsändare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Samma här. Får dessa mailutskick med reklam också, där det till 99% finns en gemensam nämnare i att de skickas till några olika mailadresser som vi har anmält oss med till aff.nätverk, m.m
Många av avsändarna kan spåras till Danmark (danska sajter/företag) - även om de kommer från .se eller .com domäner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Får nästan aldrig från Svenska, men Amerikanerna är förjävliga. Speciellt om man är med i lite nätverk på linkedin eller kör CJ
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bineros spamfilter plockar bort i princip allt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om du ska tjäna pengar på e-postadresser så tar det sin lilla tid men ett gott råd på vägen. Skapa dett eget register... Man ska inte köpa sno eller få e-postadresser då är man ute på hal is och garanterat en SPAMER..
Jag upplever inte problemet så stort, jobbar ändå dagligen med dessa fråger då jag har jobbat med e-postmarknadsföring i snart 4 år. Det enda jag kan säga och önska är... nr1) Ta inte den korta vägen och köp ett register då händer det precis som trådskaparen säger, alla har samma lista. Samt du riskerar ju att din server blir svart eller grå listad, det är ju även olagligt. nr2) Sälj inte vidare dina listor/adresser, två anledningar här. Det är olagligt och du får inte jämförelsevis så bra betalt för dem som om du själv hade jobbat med dina mottagare. Enda gången jag har blivit rejält ner spamad det var när jag submittade en sida via Web CEO. De skickar ut kanska 8 till 12 majl om dagen. Men som svar på din fråga... Ja det finns många som tjänar otroligt mycket pengar på sina e-postadresser. Alla mina kunder gör det till exempel, men då får man tänka på att de har drivit in dessa adresser själv. Det fungerar ju lika dant om du driver en affiliate sida, erbjud dina besökare att prenumerera på ditt nyhetsbrev... Sen är det bara att inte bli "girg" ![]() Helt plötsligt har du skapat din alldeles egna mottagarlista som är intresserad av det du har att säga. Konstigare är det inte.. /Alle9134 Senast redigerad av alle9134 den 2010-08-17 klockan 18:02 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|