FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaren. Känns som att jag kör på och bokför det som en kostnad tillsvidare.
Tips på ett bra kostnadskonto att använda? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Regelverket är inte särskilt luddigt i den här frågan. Däremot så verkar din affärsplan vara det. Vad står det i din verksamhetsbeskrivning på bolagets registreringsbevis? Där bör du kunna hitta svaret på varför ditt företag har köpt ett domännamn ![]() Om ditt företag på regelbunden basis köper och säljer domäner, så blir ett domännamn en investering. Annars blir det en kostnad (förutsatt att priset inte överstiger gränsvärdet). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja det verkar ganska klart för mig i så fall att det är en Kostnad. Köper o säljer inte domännamn regelbundet osv...
Min gamla fråga kvarstår. Vilket kostnadskonto bör man bokföra det på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Okej. Samma regler oavsett om det gäller enbart domännamn eller en hel webbplats?
Om jag förstår dig rätt så är det verksamhetsbeskrivningen som avgör har man skall hantera detta. Har du fått detta verifierat från SKV? Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vår käre Conny skrev ett bra inlägg i en annan tråd (som man kan hitta om man söker ![]() http://www.wn.se/showpost.php?p=249394&postcount=10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack! Inte sett det där inlägget förut.
Men du menar 5230? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag menar 6230 Datakommunikation. Där har jag bokfört mina domänkostnader.
Conny menar 5230. Kontoklass 52 är hyra av anläggningstillgångar, så om du anser att din domän är en tillgång i företaget bör det anses som hyra och då bokföras på ett 52-konto. 6230 rekommenderar de för t.ex. bredbandsabonnemang och andra "datarelaterade" kostnader. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|