FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hallo
Gud, jag som trodde jag kunde mycket om SEO,shit jag kan inte något alls hehe.Vågar inte ens berätta hur % var puhh, men igår var % bra, i flaskan som jag fick trösta mig med haha.Jaja jag får väl återgå till mina taskiga sidor och jobba på då.Men håller med många av tidigare inlägg att den var alldeles för lång testen, höll på somna av runt fråga 20-25 annars var det väl en bra grej. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ursäkta det sena svaret, det finns alltid för mycket att göra.
Citat:
Internt finns nästan aldrig skäl att använda nofollow, sculpting finns inte längre och som Matt Cutts säger i videon så stör det bara PR-flödet på hemsidan. Vår fråga hanterar (om än kanske otydligt formulerat) endast utgående länkar. Användargenererat kan detta vara från exempelvis blogg- eller gästbokskommentarer. Övriga fall där man kan "behöva" referera till en sida med tveksamt innehåll kan jag tänka mig kan uppstå i vissa fall, men visst kan man argumentera att man inte behöver göra faktiska hyperlänkar till dem. Gällande huruvida Google följer nofollow-länkar eller ej så är deras officiella uttalande fortfarande att de *inte* följer dem, "in general". Det vore intressant att veta vilka undantag som existerar. ![]() How does Google handle nofollowed links?Det finns ju dock otaliga undersökningar kring huruvida de följer nofollowade länkar eller ej, varav många publicerar resultat som påstår att de följer dem i de flesta fallen. Då det är ett mycket intressant ämne kommer jag själv genomföra ett sådant test. Om än långt ifrån uteslutande så kommer det i alla fall ge ytterligare en liten fingervisning. ![]() Citat:
![]() Citat:
Ett alternativ skulle vara att vi endast sparar det första resultatet, men låter användaren göra om det ändå. Låter det som en godtagbar lösning? (Frågan givetvis ställd till samtliga läsare). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I frågan "Vad är sant om ett "black hole" inom SEO-branschen"
var "Man får inte länka ut om man ska bli ett black hole" ett av de rätta alternativen. Det borde väl vara att man inte ska ha utgående dofollow-länkar? Wikipedia har massor av utlänkar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||