FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag undrar om det är möjligt att ha olika stilmallar på olika knappar. Blir lite enformigt med samma färger hela tiden ![]() Ha det! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
ja, men det har direkt inte med jQuery att göra.
sätt en css-class på de som skall skilja sig från standard och skriv css. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://www.filamentgroup.com/lab/usi...a_single_page/ Jag vill att JQuery ska ta hand om knapphanteringen men vissa knappar ska få annat utseende. Man kan ladda hem olika "themes" för JQuery och jag vill alltså använda olika tema för olika knappar. Försöker få det att fungera som sidan beskriver utan framgång ![]() Ha det! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
vad är syftet att låta jQuery ta hand om det?
Var för inte ange utseendet i HTML/CSS ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har löst det nu ![]() Det är bara att följa "tutorial" på följande sida. Vid nedladdning av en tema sätter man "CSS Scope" till begrepp man önskar och därefter omger koden som ska ha den teman med <begrepp></begrepp> Fungerar för mig ![]() Ha det! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag föreslår att du lär dig vad CSS och Javascript är och gör
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
boromb är inte helt fel ute, det är snarare utvecklarna av jQuery-UI som gjort saker "onödigt" komplexa. ramverket applicerar en massa css-klasser på de objekt som skapas, dessa återfinns i den css-fil som följer med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag skulle tvärtom säga att themerollern är bland de smidigaste lösningar jag sett. Otroligt lätt och snabbt att använda för konsekvent utseende på alla widgets oavsett kunskapsnivå och räcker långt. Inte svårigheter att skriva över heller för den delen för att åtgärda det man ogillar.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag sa aldrig att det var dåligt. Kanske uttryckte mig lite dumt när jag skrev " 'onödigt' komplexa".
dock borde det finnas (eller finns det kanske?) en UI version som inte inkluderar themerollern utan bara sätter de rena funktions-klasserna och inget eller ytterst begränsad ren grafisk design |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|