FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Köpte ett mixerbord i dagarna och vill koppla ihop det med mina datorhögtalare hemma (logitech z-5500) men vet inte riktigt hur detta ska gå till.
Utgångarna på mixerbordet är följande: * 4 x ¼" jack mono out (+4dBu) for pro gear * 4 RCA mono out (-10dBv) for standard gear Och ingångarna på högtalare är dessa: ![]() Där använder jag redan alla 3,5 mm ingångarna, som är kopplade till datorn. Datorn har även en digital utgång så jag funderar på om jag på något sätt kan använda den istället och sen koppla mixerbordets RCA till de där 3 st 3,5 mm? Hur hade ni löst det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det blir nog snarare så att du får koppla datorn till mixerbordet och sen mixerbordet till högtalarna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Jag antar att du har köpt en Hercules DJ Console Rmx. Inte vad jag skulle kalla för mixerbord så om mitt tidigare förslag inte går (då det inte är ett mixerbord som så) så antingen får du göra en fulkoppling eller koppla herculesen till datorn.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur menar du med fulkoppling? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Med en splitt/förgrening (två tele till en) så kan du koppla in både datorn och herculesen i högtalarna. Dock inget jag rekommenderar. Hellre en omkopplare i så fall men jag vet inte om såna finns att köpa.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Konstigt att det lät bedrövligt för den delen, du råkade inte förväxla mic och line-in?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|