Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Frågor angående sökmotorer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-29, 13:56 #11
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Dafe Visa inlägg
Min erfarenhet är att Google indexerar sajterna snabbare men att det kräver mer jobb för att få topp-placeringar i Google, medan tex Yahoo och Bing tar längre tid på sig men i gengäld är det mycket enklare och går snabbare efter indexeringen att få riktigt bra placeringar.

En hel del av "mina" sajter tar månader på sig att indexeras av Bing men går istället upp på topp tre-fem på sina fraser på en gång när de väl indexeras. Inte alla såklart, men många.
Det är helt rätt, Dafe. Google är överlägset snabbast på att indexera nya sidor, men det krävs mycket mer jobb för att hamna i topp.

Lite grundläggande kunskaper inom SEO är allt som krävs för att ranka i topp hos Bing. Inget länkbygge, ingenting! Typ.

Delar samma erfarenheter som dig. Bing och Yahoo! tar flera månader på sig att indexera mina hemsidor - oavsett hur många länkar jag bygger. Men när sidorna väl indexeras så glider de vidare till toppen ganska fort. Detta händer bara hos Yahoo! och Bing dock. Inte hos Google. Där behöver man jobba riktigt hårt för att ranka okej-bra.

Senast redigerad av Sweely den 2010-06-29 klockan 13:58
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
sökmotoroptimering, seo

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017