FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När du stresstestar Nginx och php-fpm, gör en jämförelse mellan statiska filer och när du måste arbeta med php.. Det är en sanslös skillnad i hastighet! Inte så konstigt egentligen, men det är enorma skillnader.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Testade lite med Seige nu som var ett enkelt och bra program(tack abergman
![]() Jag testade att ändra concurrent users upp och ned för att se vart gränsen gick och resultatet får väl ses som okej. En sak som jag tycke var väldigt anmärkningsvärd dock: När jag belastar servern såpass så att jag ibland får timeout så ligger CPU-belastningen på ~10%(i htop) så det känns som det finns massa outnyttjade resurser. Jag testade att ändra worker_processes upp och ner lite men det gjorde ingen större skillnad. Jag har bara 1 core på min VPS-server just nu så jag borde väl bara ha 1 worker process. Är detta normalt? Jag testade på ett tiotal olika sidor på en sida med ganska enkla PHP-script som hämtar lite data ifrån MySQL som delvis är cachat med memcached. Edit: load avg. ligger på ungefär 0.30 Senast redigerad av pelmered den 2010-06-20 klockan 00:09 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Där får du sätta hur den ska hantera php processerna, hur många det ska vara, hur många det får lov att vara etc etc.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Administratör
|
Kan passa på att rekommendera två till verktyg.
http_load som är enkelt som ab, fast man kan använda en lista med URLer från t ex sin access-logg för att få ett mycket mer realistiskt resultat än att använda en specifik dynamisk URL. JMeter som är lite mer avancerat och har väldigt breda användningsområden med möjlighet att distrbituera tester osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Blev dock ingen större skillnad när jag ändrade i fpm. Jag antar att det är nätverkat som begränsar. Får testa är jag sitter på ett bättre nät. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad har du ändrat till? när jag gör mina testar gör jag dem från en virtuellmaskin med 100/100 lina, då är jag säker på att det inte är nätet som stör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |