Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Övertag av lokal

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-15, 23:04 #1
Zodic Zodic är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2009
Zodic Zodic är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2009
Standard Övertag av lokal

Jag ska förhoppningsvis ta över en butikslokal, men värden har satt sig på tvären. Han är tydligen en sån där person som måste visa att han bestämmer och många har haft problem med honom.

Jag måste ta över den nuvarande verksamheten, men jag har ju redan mitt företag som är väldigt olikt, vi säljer samma sorts varor, kläder och accessoarer men till väldigt olika kundgrupper. Men för att det ska godkännas öht måste jag ta över, iaf få det att se ut som jag tar över delar, och vissa delar skulle jag faktiskt kunna tänka mig att ta över men det var inte egentligen min tanke.
Förvaltaren är tydligen en konservativ surgubbe och här kommer jag, ung tjej med många piercingar, tatueringar samt blått hår. Jag kan ju inte veta men kan tänka mig att han knappas blir gladare av att träffa mig.

Men kan han neka utan egentligt skäl om jag "tar över verksamheten", lägger till min verksamhet men kanske behåller vissa element, ett tag iaf ??

Jag lider med de som ska överlåta lokalen till mig, kvinnan som har butiken är sjuk och ska göra en större operation i höst och vill bara få det här klart. Men förvaltaren verkar benhård.

Är det verkligen bara han som bestämmer efter personligt tycke vad som passar sig? Ska man gå högre om han väljer att neka? Han har inte nekat ännu, men verkar väldigt skeptisk.
Och det jag är mest orolig för, kan dom få för sig att inte förnya mitt kontrakt om jag får ta över till slut? Det är inget billigt övertag så dom pengarna vill jag ju få tillbaka om jag väljer att flytta eller lägga ner. Har dom rätt att bara neka en att förnya kontraktet? Hört talas om värdarom fördubblat hyran för att bli av med en hyresgäst, men det borde väl inte en kommunal värd kunna?
Man vill ju inte bli ovän med dom heller..
Zodic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017