FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag är ansvarig över ett gäng extraarbetare på jobbet och hade tänkt upprätthålla en väldigt basic typ av kalender att nå över internet för att underlätta både för mig själv och de anställda. Tanken är att man i kalendern både ska kunna se lediga datum, men också anmäla intresse/reservera en tid för sig själv. Detta genom någon form av antingen inloggning eller att man kort och gott skriver ner sitt namn/signatur. Kanske underlätta det med någon slags befintlig RSVP-funktion. Jag hittade http://www.easyphpcalendar.com som ser bra ut i grunden, men som inte verkar motsvara de sistnämnda förväntningarna. Är det någon som känner till ett bra alternativ som motsvarar vad jag söker? Tack på förhand! /Effin Senast redigerad av Effin den 2010-06-14 klockan 15:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
google calendar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tänkte mig kanske något ännu simplare än så. Gärna också något gratisalternativ - då jag glömde att nämna att jag inte får extra betalt för den här lilla övertidstjänsten.
Har sökt runt på hotscripts utan framgång. Verkar just vara vid det här RSVP-momentet som det rinner ut i sanden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Annars kan du sätta upp en caldav server och sen ett gränsnsitt mot den ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns inget enklare än att sätta upp en delad google-kalender.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har kollat in Googles och det ser verkligen jättebra ut. Vad jag däremot oroar mig över är att vissa av dessa (om inte de allra flesta) saknar Googlekonto och därför också kan ta rätt duktig tid på sig innan de är inne i systemet.
Därför hade det underlättat med ett enkelt script där jag själv kunnat skapa konto åt var och en för att sen ha saken ur världen. Men har testat mig igenom ett tiotal från Sourceforge nu och har ännu inte hittat någon som överhuvudtaget fungerar särskilt bra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|