FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hej, trevlig lördag på er! Angående internetleverantör, så ska vi nu fimpa Comhem och istället välja någon av opennets leverantörer, skulle uppskatta om ni kunde uttala er om vilken där jag ska välja? Vilken är mest prisvärd och tillförlitlig?
http://www.stockholm.opennet.se/serv...umers/internet tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ta inte Bredband2 för allt vad du gör. Vi hade det via OpenNet, man hade tur om man kom fram till supporten under tio försök...
Nu har vi Bahnhof och är supernöjda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Välj Bahnhof, du har tur att du även är Opennet i Stockholm. I andra Opennet städer så hyr många leverantörer kapacitet dit som färdig lösning av 3S exempelvis.
Vilket kan då vara lite så i så med kapacitet och redundans. Bredband2 / Bahnhof kör alla fall Cisco saker i stadsnäten, även om det oftast inte är så redundanta saker utan små 3560G / 3750-12S Bahnhof brukar ha någon länk extra mer än Bredband2 i regel. Alltele kör sunkiga billiga L2 Allied switchar med en ej redundant länk i regel, i regel även Blixtvik som går via IP-Onlys nät. Sedan är Blixtvik på väg i kk, dom har inlett en företagskonstruktion. Visst dom säger att dom kommer klara det. Men gissar att det är en tidsfråga bara. Men i ditt fall så bor du i Stockholm vilket gör att det ser annorlunda ut där, gissar att många kopplar på sig på Opennet på KN1 där nästan alla ISP har core routrar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för era svar, låter helt klart som Bahnhof är bästa alternativet! Får ringa de och boka på måndag om ingen annan har något annat förslag!?
Lite sugen på 100/100 mbit/sek för 319kr/mån, hyffsat pris va? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
jag vet inte om 319 för 100/100 är lite mycket dock, tror att det brukar vara längre i stadsnät. men jag är inte säker.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Det hänger på hur mycket stadsnätet vill ha betalt. De brukar ju ta
ett par hundringar. Och resterande tior går till operatören. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Beror helt vilket stadsnät vi pratar om, men i många stadsnät blir man som leverantör mer rövknullad.
Orsaken är ju att tjänsteleverantörer slåss med varandra vilket drar ner priset. Dock så blir det ingen konkurans med stadsnätet och deras slutpris. I VE tjänar man ca 10:- per kund i många fall, fast slutpriset till kund ligger på 300-400:- Där är inte personalkostnader/support medräknat. Visst nu ligger man lägst i pris och det blivit ett stort priskrig. Så är väl runt 3 leverantörer som slåss på dom marginalerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||