FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Jag undrar lite kort om vad som händer om man skulle bryta mot ett avtal hos t.ex Affilator? Nu menar jag inte grova brott såsom urkundsförfalskning utan snarare om man skulle annonsera på ett sätt som de inte vill, medvetet eller ej. Jag tror att det värsta som kan hända är en avstängning från sidan i fråga. Men jag är inte säker. Vad säger ni? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag gissar på att dom drar tillbaka pengarna du tjänat samt avstängning/varning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Avtalsbrott är inget brott enligt brottsbalken utan en civilrättslig tvist. Dvs du riskerar aldrig straffskalorna hos lagstiftaren, utan det enda "straff" du kan dömas till är det som står i avtalet, om det är rimligt enligt domstolen.
Vanliga straff är avstängning från att använda en viss tjänst, total avstängning från leverantörens alla tjänster, vite (automatiskt utfallande belopp enligt avtalet vid specifika brott mot avtalet, som leveransförsening, utebliven betalning, ej uppnådd kvalitet), inkasso, indrivning via kronofogden, stämnings inför tingsrätten i s.k. tredskomål eller skadestånd. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-06-12 klockan 17:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Okej!
Men att man anmäler sig till ett program, mixar lite så man kan posta länken i sina facebooksidor och sedan strömmar in trafik är väl inget allvarligt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Saken är ju att de ser var trafiken kommer ifrån. Så det är en stor chans att du inte kommer få några pengar i slutändan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan visst bli dömd av brottsbalken, beroende på vad du nu gör så kan du bli dömd för bedrägligt beteende alternativt bedrägeri.
Om du skulle lura dig till pengar på falska klick eller på helt fula sätt. Detta om du gör det medvetet, annars är det väl värsta som kan hända dom stämmer dig och drar det som civilmål. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Okej!
Jag kollar mest för att höra era tankar om detta. Jag vet en person som kör så här och han har inte blivit tagen i alla fall. Det kanske är fel att säga att man begår ett brott, det enda man i princip gör är ju att se till att man kan infoga länken i sina facebooksidor. Trafiken som de sedan får därifrån är ju riktig trafik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför inte helt enkelt fråga om det är OK innan du kör?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Om det nu är kvalitetstrafik som du antyder kan du kontakta annonsören, de kommer med glädje godkänna detta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|