FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej behöver installera om windows vista home premium på min dator men hittar inte skivan jag fick med.
Har en giltig nyckel men ingen installationsskiva. Tänkte kolla om någon vet vart och om man kan ladda ner och bränna för att sedan installera? Har kollat runt men det enda jag hittar är på TPB tänkte kolla om det finns någon annan lösning. Tacksam för snabb hjälp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du får lov att ladda ned mjukvaran hur du vill.
Så länge du kan bevisa att du innehar en licens. Dock är frågan är nyckeln du har är en OEM nyckel? Majoriteten av dom versioner som finns på TPB är inga OEM versioner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ska prova ringa microsoft support imorgon Vet inte om det är en OEM står det någonstans? Men kan tillägga att jag byggde datorn själv och installerade vista home premium från en skiva så inget var förinstallerat om det betyder något? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Kolla på klistermärket med nyckeln, det står OEM om det är en OEM-version. Har du tappat bort skivan och det är en OEM-version kan du för en mindre penning få en ny skiva från tillverkaren.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Har du vista på köpt dator, dvs inte ihop plock så är det antaligen oem. Boxad vista är väldigt ovanligt. Se upp med tpb tankat os bara, för du kan få med bonus program iform av tronjaner
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack alla som svarat.