Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vidarebefordring av domäner...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-06, 10:29 #1
Domänpetta Domänpetta är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2010
Domänpetta Domänpetta är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2010
Question Vidarebefordring av domäner...

Hej!

Jag har stora problem när jag vidarebefordrar mina domäner. Jag har ett utrymme på ett webbhotell som jag använder för en sajt. När jag sen började registrera lite intressanta domännamn tänkte jag att jag skulle vara lite smart och använda mitt vanliga utrymme för de nya sajterna. Alltså, jag gjorde underkataloger till mina vanliga sajt och vidarebefordrade mina nya domännamn dit.

Detta verkar dock ogillas av google.

Det konstiga är att google beter sig väldigt ologiskt. På loopia.se kan man ju välja mellan "vidarebefordra" och "skicka vidare". Om man "skickar vidare" domännamnen upptäcker google sajten fast inte som domännamnet utan som underkatalogen. Om man däremot "vidarebefordrar" upptäcker google sajten som domännamnet ett litet tag innan google bestämmer sig för att ta bort den ur sökresultaten.

Så eftersom mina sior är så väl genomtänkta ur SEO-perspektiv så flyger de ofta upp på första plats i ungefär en vecka när jag precis ändrat från "skicka vidare" till "vidarebefordra".

Loopia menar på att Google inte gillar "vidarebefordring" av domäner pga att folk har missbrukat det för att få högre PR. Är det så? Vad tycker ni att jag skall göra?

Jag vill inte betala för webhostande för varenda domännamn jag har. Men jag vill ju ändå bygga bra sidor som hamnar bra i sökresultaten...

Help!

/Peter
Domänpetta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-06, 12:41 #2
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
fixa webbhotell dom inte tar betalt per domän, tex loopia. Jag trir du bara ger dig mer problem är nytta om du ska hålla på och "mecka" genom att "skicka vidare" eller "vidarebefordrar" peka på dns är det enda rätta.

det är 2010 och webbhotell är billigt.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
domännamn, vidarebefordra

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017