FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en sista fråga innan jag kör igång.
En kollega som kör med samma butikssystem skrev följande. Kollega: Your site is not slow only because of the host, but because you have no php caching -- apc, memcache and eaccelerator kollega: you need at least one of them kollega: this will speed up your site much much more kollega: and you run in CGI mode (it means that all your php has to be loaded in memory for every connection to your site) Which is bad. So don't do this Uppfyller ni dessa krav? Oderland eller danielos? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Detta uppfyller vi med råge, på proffspaketet ingår det 2x64Mb memcache slots, som jag även nämnde tidigare:
Generellt har jag aldrig någonsin stött på en applikation som går segt på vårt system. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hmmm har man varit med länge nog har man väl hittat apps som inte går bra på USAs superdator ens. :-) En dålig programmerare kan sänka precis vilket system som helst. :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
Jo, det är säkert sant, men jag tänkte mest på de allra vanligaste php opensource programmen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Alltså krav på php som apache modul är inte helt optimalt för delad hosting. suPHP är att föredra med bra accelerator
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag tycker php-fpm är bättre som vi kör: http://php-fpm.org/ Citat:
![]() Senast redigerad av Danielos den 2010-06-09 klockan 23:54 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har kört igång med egensajt nu och rekommenderar de starkt. !
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|