FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur ser dina kriteria ut för vad som är den "bästa" domänhanteringen?
Finns väl fler aktörer än binero och loopia att välja på? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu vet jag inte vad du menar med ifall de har domänkonton eller inte, men på ett konto har jag hostat runt 10 olika domäner. De hanterar .se-domäner, har för tillfället två registrerade hos dem. Resten är andra TLD's.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Är det enkelt och smidigt att hantera DNS info för domänerna hos dom? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag letar efter något guldkorn jag missat, ett alternativ som har bra kontrollpanel, enkel DNS hantering med mallar, där man kan samla sina domäner och administrera dessa. Helst Svensk men ej nödvändigt. Som sagt, något bra alternativ för ovanstående som ej är Binero eller Loopia. De flesta webbhotell har inte någon bra lösning för domäner, utan de fokuserar ju mest på hela hostingpaket för enskilda domäner. Binero hade varit perfekt, om deras system hade fungerat felfritt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns webbhotell som jobbar hårt på detta och som har kommit långt i arbetet, vi får säkert se den närmaste tiden vad resultatet blir och hur det kommer att fungera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Haha, egenreklam!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Måste det vara ett jobbigt webbgui som man administrerar domäner i? Allt skulle bli mycket smidigare om det fanns ett api så att man kunde programmera sina egna administrationsscript med bash och curl.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Har mina domäner hos Loopia men använder mig av Linodes DNS. Loopia fungerar helt ok, upplägget på kontrollpanelen är väl inte det mest logiska men det är inte svårt när man har utforskat lite. Linodes DNS hantering är dock super! Man kan importera zoner från andra namnservrar och klona egna zonfiler. Tror dessvärre inte att det går att få tillgång till DNS utan att köpa en VPS.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur smidigt som helst! Har som sagt 10 domäner hostade på ett konto, kan enligt min plan ha 'unlimited' med domäner hostade.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|