Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Beskrivning om att koppla flera domäner till ett webbhotellskonto hos Binero?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-01, 08:57 #1
foxen foxen är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
Nykomling

Standard Beskrivning om att koppla flera domäner till ett webbhotellskonto hos Binero?

Jo, jag skulle vilja ha flera domäner kopplade till ett webbhotellskonto hos Binero och vet att det går enligt supporten.
Men har då några funderingar som jag inte fått svar på eftersom de väl tar för givet att man kan.

Om jag på ett befintligt webbhotellskonto lägger till en domän och väljer att koppla den till det kontot. Slår den ut befintlig eller vad händer?

Jag vill att domänen ska kopplas till specifika mappar på kontot och ha kvar den ursprungliga.
Så egentligen skulle jag vilja ha ett parallellt mappsystem som nyskapades bredvid det befintliga.
Men det valet kan jag inte se i inställningarna.

Finns det någon som kan klart och tydligt förklara hur så att man inte går miste om någon domän eller att de blir liggande oåtkomliga för att man gör fel.
Har varit med om det tidigare.

Detta är istället för att köra vidarekoppling som gör att domänen försvinner från toppen på Google.

Tack på förhand för bra svar!
foxen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 10:02 #2
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
Är det inte bättre att kontakta binero och förklara att du helt enkelt inte förstår hur du gör? De har ju en support av en anledning : >
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 12:00 #3
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Du köper/kopplar domänerna till binero och sedan lägger du upp individuella funktioner för domänerna. Antingen så kan du peka dessa vidare eller välja att skapa en egen root för varje domän och kan skapa olika sidor med ett och samma konto.

Allt löses enkelt via deras kontrollpanel.
Vebut är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 14:49 #4
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Vebut Visa inlägg
Du köper/kopplar domänerna till binero och sedan lägger du upp individuella funktioner för domänerna. Antingen så kan du peka dessa vidare eller välja att skapa en egen root för varje domän och kan skapa olika sidor med ett och samma konto.

Allt löses enkelt via deras kontrollpanel.
Jo, det är det svaret jag får när jag frågat ett par gånger men finns det någon steg-för-steg-guide så att det inte blir fel tro? De verkar tro att man vet detta.

Om det är så enkelt så...

-ska jag skapa en DNS-mall för varje domän som jag sedan kopplar till domänen?

-ska jag då skapa mappar först i själva webbkontot (som jag har)? Men går det att koppla via en DNS-mall till specifika mappar?
foxen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017