Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hjälp med PayPal

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-31, 19:34 #1
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Standard Hjälp med PayPal

Försöker föra över pengar via PayPal men lyckas inte få igenom transaktionen. Enda felmeddelandet jag får är "Det går inte att slutföra transaktionen ...".

Ingen orsak, så nu försöker jag med uteslutningsmetoden. Är det någon som kan tänka sig att ta emot 1 USD så att jag vet om felet ligger på mitt konto eller i mottagarens ID (e-mail).

Vore superbussigt, PMa PayPal ID (mailadress).

Edit: Alternativt om någon vet vad som kan vara fel.

Senast redigerad av Oskar G den 2010-05-31 klockan 19:40
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 19:59 #2
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
Hade du pengar på Paypalkontot eller skulle det betalas med kreditkort?

Om det var kreditkort inblandad så är väl frågan om det kan ha med "Verified by Visa/MC" att göra? Har du i så fall betalt andra saker via nätet med kort den senaste tiden?

Vilken bank har du som utgivare för kortet?
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 20:09 #3
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Betala med kreditkort.

Japp, japp och japp. Har MasterCard från Swedbank med den där nya säkerhets grejen. Har använt kortet flera gånger och på en del webbplatser så kommer rutan upp för att skriva i sitt lösenord, dock inte på alla.

Senaste i förmiddags så använde jag mitt PayPal konto (+ betalkortet) för att betala en grej, dock så fungerade det mer som en webbutik, dvs det va inte jag som initierade själva betalningen.

Det jag ska göra nu är en överföring där jag själv "initierar" överföringen.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 22:59 #4
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Tack Petlin, bra input. Har dock fortfarande inte löst sig för mig.

Om jag skulle få testa att skicka en dollar till någon så är jag väldigt tacksam!
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 23:27 #5
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Ok, nu har jag fått testa med två. Funkar tydligen med mindre belopp. Men inte större (över ca 9USD). Får klura vidare.

Tack ska ni ha!
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 23:30 #6
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Tror inte du kan sätta in på ditt egna konto, utan bara betala andra.
För att du inte ska kunna utnyttja krediten på korten genom att sätta in pebgar på ditt konto och sedab t.ex. sätta över dem till ditt bankkonto.

Så har jag uppfattat de
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 23:37 #7
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Jag kanske var otydlig, men jag försöker föra över pengar till en annan persons PayPal konto. Men av någon absurd anledning så får jag bara felmeddelandet "Det går inte att slutföra transaktionen ...". Ganska intet sägande

Jag har verifierat kortet.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 23:39 #8
Bara jags avatar
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
Bara jags avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Vet ej om detta spelar någon roll men så här står det i transaktionsdetaljer:

Säljarskydd:

Inte kvalificerad
Skydd för dessa objekt har inte mottagits.

Transaktioner utan leveransadress är inte kvalificerat för säljarskydd. Oskar G för att vara säker på att denna betalningen var godkänd. tips för att sälja säkert.

Vi har inte något leveransadress lagrad.


Kanske skall prova att lägga in din adress?
Bara jag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 12:07 #9
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Jadu, jag hade min adress ifylld. Tack för tipset annars.

Fick precis ett mail från PayPals support, och jag blir banne mig inte klokare.

I understand that you have tried several times to send the payment and have
been blocked by our internal security system.

Unfortunately, I can neither give you detailed information as to why our
security system has blocked this transaction nor am I able to override or
manually change the security settings.

Please understand that even though we always aim at processing all
transactions immediately we still have to take standard security measures.
We therefore employ complex statistical models to identify transaction
patterns that are out of the ordinary. This is similar to the way banks and
credit card companies work when approving individual transactions. When a
payment is blocked, this is not a reflection of you or your account
activities but rather fits a pattern we have observed in the past to be
associated with higher-than-normal risk.

We regret any inconvenience this may have caused and would like to ask you
to initiate the payment at a later date or use another funding source. To
review our User Agreement please click the Legal Agreements at the bottom
of the page.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 12:19 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Anledningen till att de inte vill lämna ut någon information är givetvis för att göra det svårare för bedragare men man kan aldrig acceptera att det går ut över hederliga kunder. Alltid bra att låta system sköta sig själva oavsett vad som händer... Ungefär lika seriöst som att strunta i en person som inte fått sin lön: "Systemet säger att du inte ska ha någon lön den här månaden, det finns ingenting jag kan göra. Vänta och se om problemet löser sig av sig självt."

Jag har för mig att jag råkade ut för något liknande en gång. Det enda jag hade gjort då var, så vitt jag kan minnas, att omväxlande logga in från två olika städer i södra Sverige. Sedan dess använder jag Paypal så lite som möjligt. Deras verksamhet är inte seriös för fem öre i mina ögon. Så fort något krånglar är det i princip omöjligt att få hjälp.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-06-01 klockan 12:22
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017