FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Försöker föra över pengar via PayPal men lyckas inte få igenom transaktionen. Enda felmeddelandet jag får är "Det går inte att slutföra transaktionen ...".
Ingen orsak, så nu försöker jag med uteslutningsmetoden. Är det någon som kan tänka sig att ta emot 1 USD så att jag vet om felet ligger på mitt konto eller i mottagarens ID (e-mail). Vore superbussigt, PMa PayPal ID (mailadress). Edit: Alternativt om någon vet vad som kan vara fel. Senast redigerad av Oskar G den 2010-05-31 klockan 19:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade du pengar på Paypalkontot eller skulle det betalas med kreditkort?
Om det var kreditkort inblandad så är väl frågan om det kan ha med "Verified by Visa/MC" att göra? Har du i så fall betalt andra saker via nätet med kort den senaste tiden? Vilken bank har du som utgivare för kortet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Betala med kreditkort.
Japp, japp och japp. Har MasterCard från Swedbank med den där nya säkerhets grejen. Har använt kortet flera gånger och på en del webbplatser så kommer rutan upp för att skriva i sitt lösenord, dock inte på alla. Senaste i förmiddags så använde jag mitt PayPal konto (+ betalkortet) för att betala en grej, dock så fungerade det mer som en webbutik, dvs det va inte jag som initierade själva betalningen. Det jag ska göra nu är en överföring där jag själv "initierar" överföringen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack Petlin, bra input. Har dock fortfarande inte löst sig för mig.
Om jag skulle få testa att skicka en dollar till någon så är jag väldigt tacksam! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok, nu har jag fått testa med två. Funkar tydligen med mindre belopp. Men inte större (över ca 9USD). Får klura vidare.
Tack ska ni ha! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tror inte du kan sätta in på ditt egna konto, utan bara betala andra.
För att du inte ska kunna utnyttja krediten på korten genom att sätta in pebgar på ditt konto och sedab t.ex. sätta över dem till ditt bankkonto. Så har jag uppfattat de |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kanske var otydlig, men jag försöker föra över pengar till en annan persons PayPal konto. Men av någon absurd anledning så får jag bara felmeddelandet "Det går inte att slutföra transaktionen ...". Ganska intet sägande
![]() Jag har verifierat kortet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet ej om detta spelar någon roll men så här står det i transaktionsdetaljer:
Säljarskydd: Inte kvalificerad Skydd för dessa objekt har inte mottagits. Transaktioner utan leveransadress är inte kvalificerat för säljarskydd. Oskar G för att vara säker på att denna betalningen var godkänd. tips för att sälja säkert. Vi har inte något leveransadress lagrad. Kanske skall prova att lägga in din adress? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jadu, jag hade min adress ifylld. Tack för tipset annars.
Fick precis ett mail från PayPals support, och jag blir banne mig inte klokare. I understand that you have tried several times to send the payment and have been blocked by our internal security system. Unfortunately, I can neither give you detailed information as to why our security system has blocked this transaction nor am I able to override or manually change the security settings. Please understand that even though we always aim at processing all transactions immediately we still have to take standard security measures. We therefore employ complex statistical models to identify transaction patterns that are out of the ordinary. This is similar to the way banks and credit card companies work when approving individual transactions. When a payment is blocked, this is not a reflection of you or your account activities but rather fits a pattern we have observed in the past to be associated with higher-than-normal risk. We regret any inconvenience this may have caused and would like to ask you to initiate the payment at a later date or use another funding source. To review our User Agreement please click the Legal Agreements at the bottom of the page. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Anledningen till att de inte vill lämna ut någon information är givetvis för att göra det svårare för bedragare men man kan aldrig acceptera att det går ut över hederliga kunder. Alltid bra att låta system sköta sig själva oavsett vad som händer... Ungefär lika seriöst som att strunta i en person som inte fått sin lön: "Systemet säger att du inte ska ha någon lön den här månaden, det finns ingenting jag kan göra. Vänta och se om problemet löser sig av sig självt."
Jag har för mig att jag råkade ut för något liknande en gång. Det enda jag hade gjort då var, så vitt jag kan minnas, att omväxlande logga in från två olika städer i södra Sverige. Sedan dess använder jag Paypal så lite som möjligt. Deras verksamhet är inte seriös för fem öre i mina ögon. Så fort något krånglar är det i princip omöjligt att få hjälp.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-06-01 klockan 12:22 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|