FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hm ja du skrev det ja, lite trött här.. hmm men skicka in en klagan till facebook kanske? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker inte att det är så farligt alls. Du har ju nästan gjort något generiskt. När jag såg det tänkte jag, "fan vad smart - så borde jag också göra" - utan att tänka på att det skulle vara att kopiera en idé.
Det är ungefär på samma nivå som om man ser någon har satt en annons på ett smart sätt. Det är att kopiera en idé men ändå inte. Inse att du har gjort något smart som många förmodligen kommer "kopiera" och dela ut idén gratis på din blogg istället. Du kommer att bli "killen som kan Facebook pages" bland svenska webbmasters och få ditt där istället. Det finns inget ordspråk som är så aktuellt för webmasters som "det man förlorar på karusellerna tar man igen på femkampsprylen där man slår små gubbar i huvudet med en hammare" eller hur det nu går ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Smart idé. Men jag undrar om det inte är att missbruka like-knappen. Jag tror inte Facebook blir så glada ifall de får nys om saken. Reglerna har ju på sistone skärpts så att en applikation inte får tvinga folk att bjuda in sina vänner för att gå vidare och sannolikt kommer samma sak att gälla för likefunktionen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan hända, men när du måste bjuda in ett antal vänner för att använda en applikation så går det ju inte att ångra så att säga. Men om du klickar gilla så är det ju bara att sluta gilla sen. Det kan mycket väl hända som du säger, men jag hoppas inte det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Facebook arbetar med att ta bort pages av den här typen. Antingen stängs de ner helt, eller omvandlas till "community pages".
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, men Gemenskapssidor är dock tillåtna. Varför skulle det vara förbjudet liksom? FBMl är en funktion i facebook som vi använder oss utav, våra medlemmar kan Gilla och sedan sluta Gilla om de vill. Samtidigt har man alltid fått skriva vad man vill i sina Egna loggar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Poängen med "community pages" är just att det inte går att få ut reklam via dem på samma sätt.
Annars finns det ett bra sätt att se alla dessa "gilla sidan för att se". Stäng av CSS mha tex Webmaster toolbar i Firefox, så syns det. Beror egentligen på att Facebook har varit otroligt lata och renderar ut det "dolda" objekten med display:none och inte faktiskt döljer det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
OnT: Bry dig inte om texten. Det handlar ju bara om någon rad eller två. |
|||