FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Då en annan möjlighet har öppnat sig är spelet inte längre till salu, vill tacka för tiden som ni nedan lagt ner på att kommentera och återkommer om och när det blir aktuellt med försäljning.
Mvh Jocke Om en admin ser detta, vänligen lås eller radera tråden. Senast redigerad av jockesoft den 2010-05-18 klockan 10:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Rekommenderar denna säljare till potentiella kunder. Jag känner till spelet och vet att det är ett väldigt eftertraktat och bra spel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag anser att du bör upplysa om sidan Los Vegos som jag vet bygger på Biltjuvs källkod och som är nästan identiskt Biltjuv invändigt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur många fler sajter finns det som bygger på detta? När du säljer koden, säljer du då en kopia på den, eller alla rättigheter som följer med den? Vem driver Los Vegos, är det du? Kommer du fortsätta driva den även efter att du sålt biltjuv?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jockesoft och några inom hans "Team" på biltjuv startade upp spelet Los Vegos för några år sedan. Som jag tidigare har nämnt, så bygger koden på samma kod som Biltjuv och invändigt är spelet nästan identiskt. Jag vet inte hur det gick till, men vad jag har sett så tog en kille med användarnamnet "Rupo" (tidigare moderator på Biltjuv) över Los Vegos och är idag ägaren utav spelet. Spelet i sig verkar nästan ha gått i konkurs men det är ju ändå nämnvärt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Losvegos är baserat på Biltjuv och skrivet av mig ja, och jag har inte längre någonting med det spelet att göra och där är en hel del som skiljer spelen åt källkodsmässigt, jag står som admin där för att det är en vän till mig som tagit över spelet.
Det finns inga andra spel som bygger på biltjuvs kod och när jag säljer biltjuv så är det naturligtvis inte en kopia av koden utan den nya ägaren tar över rättigheterna till koden för biltjuv och jag har inga planer på att göra något nytt spel, losvegos har inget med detta att göra då jag inte äger det spelet och inte heller källkoden till det. En del kod finns i bägge spelen men själva "motorn" i spelen skiljer sig kraftigt åt då de går ut på helt olika saker, så det som ingår i försäljningen är ju rättigheterna till biltjuvs kod, dock ger det ju inte köparen rätt att kräva tillbaka någon kod från losvegos. Jag redovisar vinstsiffror enbart för biltjuv och inget annat spel. Och spekulera inte kring hur saker och ting gått till, låt mig istället svara med fakta. Mvh Jocke Senast redigerad av jockesoft den 2010-05-17 klockan 23:01 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|