FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har börjat ta efter min farfar som skriver ner allt han gör på sommarstugorna etc. i kronologisk ordning i en liten bok. Själv så har jag en mapp för varje projekt och i den mappen finns worklog.txt där allt jag gjort hamnar i kronologisk ordning. Jag vet inte om det uppfyller dina krav men det är så jag löst det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för föslagen!
Helt klart finns det inget enkelt som uppfyller mina krav. Så det blir att välja ett projektverktyg som kommer nära nog att kunna användas för både projekt och sedan för att hålla koll på de avslutade projekten. Får se vilket blir enklast att modifiera lite på egen hand. http://www.phprojekt.com/ verkar kanon med sin amoduler man kan skapa, men tyvärr helt hopplöst att installera på IIS. Version 5:an fungerade utan problem, men 6:an är nog ganska körd. Skall dock försöka någon gång till sedan ger jag upp ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
Du ser inte det som en säkerhetsrisk? Eller hur hanterar du lösenord mm? Till varje projekt så brukar det vara minst ett tiotal lösenord kopplade vad gäller styrning dnsér, e-postadresser, administrationspaneler, hosting, mm, mm. Själv använder jag KeePass. Riktigt bra för lösenord, men mindre bra för att spara anteckningar och andra uppgifter. Vore toppen att hitta något med nästan samma enkelhet och flexibilitet som en .txt-fil, men med högre säkerhet för sparade lösenord och känslig data. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag använder ToDo App eller Dunnit på iPhone..
Enkla att använda och sen kan jag ha den runt med mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
Har använt den, ja, fortfarande använder denna, men även om den är snygg i sig, så är den inte tillräckligt flexibel. Tänkte dela med mig denna istället, som uppfyller alla mina krav på enkelhel och extrem flexibilitet för just mig: qdPM - www.qdpm.net Jag kan i grund och botten ha egna status, fält för projekt, användare, uppgifter, typ av projekt, . Visst ett enkelt system med tillräckligt flexibelt. Finns inte grupper för projekt, men det kan jag leva med så länge jagkan ha ett extra fält och sortera på det. Såg på SF att många verkligen tycker systemet är kanon och måste instämma att få små grupper eller enskilda utvecklare räcker detta lååångt. Synd bara att jag inte hittade den innan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Jag håller på att flytta över och strukturera alla mina spridda anteckningar och statistik m.m. till ett Exceldokument. Använder mig av flikarna för att skapa olika worksheets för olika typer av dokumentation. Jag tycker det funkar ganska bra om man trixar och är lite uppfinningsrik med strukturen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Citat:
Att gå från papper till Excel är för mig tyvärr som att gå från år 1995 till 2000 tyvärr. Men det är kanske bara jag ... Gillar att kunna hålla rätt på saker i from av tidrapportering mm. Som sagt tidigare - ett stort plus i kanten för qdPM - www.qdpm.net om man vill ha något nätbaserat. -- Senast redigerad av Helix den 2010-06-15 klockan 05:59 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|