FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Personligen tycker jag att du har varit ganska negativ och kallat det för slaveri. Jag ser det inte alls som en positiv sak om jag skulle anställa. Det var bara ett tips, det var därför jag citerade företagsnamnet med stjärnor så du kunde editera ditt egna inlägg... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är dessutom rätt säker på att en av de som driver företaget brukade hänga här på WN förr.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Bara för att jag har sagt att det är slaveri med så lite i lön så betyder det ju inte att hela jobbet är olönt att genomföra.
Jag skulle ändå aldrig lyckas komma upp på deras nivå både ekonomiskt och deras produkt. Dessutom efter lite efterforskningar är den produkten inte så unik som den visade sig vara. Sen att jag skrev att jag kunde sälja deras affärsidé var mera åt ironi sidan. Jag tror inte det är många som säljer deras affärsidé för t.ex, låt oss säga, 50 000 kr, när köparen kan tjäna 1milj på den affärsidén. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja men det är ju knappast olagligt/lagbrott att snacka illa om ett företag och kalla det slaveri att få en liten provision eller.
Som jag skrev tidigare, antingen får jag jobbet eller så kanske dom googlar på deras företagsnamn och så får dom upp tråden och jobbet går till en annan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är inte olagligt att klaga på lön och arbetsuppgifter på nätet, men det är inget som stärker dina chanser att få jobbet. Det är inte olagligt att lukta alkohol på en anställningsintervju, men det är inget som stärker dina chanser att få jobbet. Vad som är lagligt eller inte är väl helt irrelevant? Jag trodde du skapade tråden för att få tips om vad man ska och inte ska göra för att få ett jobb. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Jag skulle heller inte anställt någon som kommer med trasiga kläder. Efter-
som vi gör mycket konsultuppdrag ute hos kund förväntas vi vara konsult- mässiga och smälta in bland kunders olika dresscodes. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Lönerna inom kommunerna varierar mycket mellan kommun och
hur gammal du är. Journalisterna brukar ju göra en lista varje år på vilka löner som betalar ut slavlöner (25-30 kr/h) och vilka som betalar mer. Vissa anställer ju niondeklassare och de ska nog inte räkna med alltför hög lön. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|