Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Säljes: evenemang-sida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-30, 16:51 #1
duns avatar
dun dun är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2007
Nykomling
duns avatar

Lightbulb Säljes: evenemang-sida

Jag säljer sidan eventr då jag har tappat tid för underhållning av sidan då jag har börjat på högskola. Sidan är tänkt att vara en uppstickare som ska vara en portal för de som är intresserade av festivaler, konserter, sport och liknande evenemang. Sidan har på grund av inaktivitet därav gått ner i besökarantal från ~3000 till runt 1100 besökare per månad, unika.

Jag vill samtidigt upplysa att jag har tillbehör som inte har börjat gå igång än som skulle ge mer pengar till den som har pengar att lägga på innehåll och marknadsföring.

Jag har till exempel börjat med en facebook app för att visa och förmedla vänner och bekanta om personen ska på evenemang eller inte. Detta är som sagt bara påbörjat. Jag har också lite hemma-hack scripts som lägger in evenemang och platser automatiskt från xml-filer från ticketmaster som jag får via affiliate sida.

Det är just nu ungefär 2 inkomstkällor på projektet, och det kan bli fler när facebook applikationen drar igång. Dessa är det för tillfället:
reklam
Affiliate - köpbiljett länk går till ticketmaster i usa på vissa evenemang.

Självklart ska jag vara tydlig med de nackdelar jag har sett och märkt. Sidan behöver aktiviteter så fler besökare lägga in evenemang själv och skriver till varandra för att ge mer sidvisningar och inkomst.

vad ingår i köpet:
Domänerna: eventr.se, eventr.co.uk, eventr.org.uk
Webbplatsens design, kod och databas.
Teknik: php och mySQL

Statistik:
Frågor i google (enligt webmaster tools): 1088 per dag
Visningar på google per dag: 40 500 per dag
Klickfrekvens (enligt webmaster tools): 880
Indexerade webbplatser: 5776
Besökare: 1159 per månad
Sidvisningar: 1978 per månad
Avvisningsfrekvens: 79,5%
Twitterkonton: EvenemangiSthlm, EvenemangiGoteb, EvenemangiMalm

budstart är 10000 och slutar om 10 dagar (10 maj 2010)
Jag säljer som privatperson och köparen står för eventuella överlåtelsekostnader.
Jag överlåter mig att kunna tacka nej om jag anser att budet inte är värd eventr.
Jag kommer ha kvar eventr om jag inte anser att jag får rätt bud.

Det är bara att ställa frågor och annat i tråden eller via PM.

Senast redigerad av dun den 2010-05-02 klockan 16:13 Anledning: skrev att eventr fanns som twitter konto, detta är felaktigt.
dun är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-01, 00:58 #2
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Vad har sajten för inkomster?
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-01, 13:11 #3
duns avatar
Nykomling

Nykomling
duns avatar

Sidan har haft ungefär 100-150 sek i månaden när jag var aktiv på den. Nu får jag in ungefär 10-50 sek per månad.
Oläst 2010-05-02, 13:03 #4
Johan_Hoglund Johan_Hoglund är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2007
Johan_Hoglund Johan_Hoglund är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2007
Prisnivån är alldeles för hög för mig, men jag vill ändå komma med ett påpekande.

Din nedlagda tid är för en köpare helt irrelevant, det som avgör din sidas värde är dess framtida intjäningspotential, eller möjligtvis strategiska värde. Du skriver att du förväntar dig ett bud som överstiger sidans värde, vem skulle vilja betala mer än vad den är värd?

Den omsättning som finns idag räcker knappt till domänkostnaderna och besökarantalet ser ut som ett "brus" från Google.

Om du vill ha 10 000kr, då tycker jag att du får motivera vad som betingar det värdet!
Johan_Hoglund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-02, 16:12 #5
duns avatar
Nykomling

Nykomling
duns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_Hoglund Visa inlägg
Din nedlagda tid är för en köpare helt irrelevant, det som avgör din sidas värde är dess framtida intjäningspotential, eller möjligtvis strategiska värde. Du skriver att du förväntar dig ett bud som överstiger sidans värde, vem skulle vilja betala mer än vad den är värd?
Anledningen jag skrev det var för att ansåg det vara lämpligt att ta upp. Jag kan hålla med om att det var fel av mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_Hoglund Visa inlägg
Den omsättning som finns idag räcker knappt till domänkostnaderna och besökarantalet ser ut som ett "brus" från Google.

Om du vill ha 10 000kr, då tycker jag att du får motivera vad som betingar det värdet!
Jag vet vad som avgör sidans värde och jag anser att det är värt 10 000 kr. Detta på grund att jag ser att om den är i rätta händer så kommer den ha stor potential och troligen vara värt mer en dubbla på kort tid. Visst ska man ta ett bud som är baserad på den nuvarande priset men ser ändå om den är i rätta händer så kommer det ändras drastiskt positivt.
Oläst 2010-05-03, 09:58 #6
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Brukar man inte värdera sidan till ungefär 2xomsättningen?
Dvs 150x12x2 = 3600kr

Jag vet att det är skittråkigt med denna typ av värderingar, och du har naturligtvis lagt ner jobb på sidan som långt överstiger detta värde. Ska jag köpa sajten måste jag ju se att jag kan få igen pengarna inom rimlig tid och jag kan inte se det i detta fall.

Sen har du heller inte en medlemsdatabas som skulle kunna öka sajtens värde.

Sen kan det ju dyka upp en köpare som har ett strategiskt intresse av denna typ av sajt, eller av domänerna, och då kan priset öka. Värdet på sajten avgörs ju i slutändan av vad köparen är beredd att betala.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-04, 18:21 #7
duns avatar
Nykomling

Nykomling
duns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Brukar man inte värdera sidan till ungefär 2xomsättningen?
Dvs 150x12x2 = 3600kr

Jag vet att det är skittråkigt med denna typ av värderingar, och du har naturligtvis lagt ner jobb på sidan som långt överstiger detta värde. Ska jag köpa sajten måste jag ju se att jag kan få igen pengarna inom rimlig tid och jag kan inte se det i detta fall.

Sen har du heller inte en medlemsdatabas som skulle kunna öka sajtens värde.

Sen kan det ju dyka upp en köpare som har ett strategiskt intresse av denna typ av sajt, eller av domänerna, och då kan priset öka. Värdet på sajten avgörs ju i slutändan av vad köparen är beredd att betala.
Tack för en mer grundläggande och mer en genomtänk inlägg. Jag har tänkt på 2xomsättningen-satsen men samtidigt räknat med hur stor potentialen är om t.ex. man gör klar facebook appen. Då har man genast flera inkomst källor och fler medlemmar. Det är ju inte bara sidan jag säljer, Jag säljer en sida, med flera kringliggande koncept.
Oläst 2010-05-04, 20:13 #8
StefanBergfeldts avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Gör klart det där då, visa att det fungerar. Öka medlemsantalet och omsättningen och kom igen när jag kan tjäna pengar på konceptet.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-11, 14:58 #9
duns avatar
Nykomling

Nykomling
duns avatar

Nu är säljningen slut och sidan blev inte såld. Jag tänker ha kvar den och bearbeta med den och kanske kommer när jag kan motivera att den är värd 10 000.
Oläst 2010-05-11, 16:37 #10
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av dun Visa inlägg
Nu är säljningen slut och sidan blev inte såld. Jag tänker ha kvar den och bearbeta med den och kanske kommer när jag kan motivera att den är värd 10 000.
Det där fatta jag ingenting av.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
evenemang, portal

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017