FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Medlem
|
Men hur kan det vara att den rapporterar Binero, Citynetwork osv rätt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Medlem
|
Säg det, men om du testar att knappa in www.loopia.se så kommer du ju till Loopias sida medans Pingdom säger att den är nere.
Vaf ska du lita på då? Pingdoms test eller ditt eget? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Pingdom testar servrar från många olika ställen runt om i världen. Jag gissar om XX antal mätpunkter säger att den är nere så anser Pingdom att den är nere. Frågan är inte helt enkel... När .SE hade problem så rapporterade Pingdom oss som nere fast vi inte var nere. När Pingdoms personal började jobba på morgonen och startade om sina resolvrar så kom vi "upp". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag är så grymt trött på loopia, nere/hur segt som helst nu igen.
senaste 6 månaderna har jag bytt mysql server hos dem tre gånger för att de rekommenderat det pga "servern du ligger på har för hög last". de har egentligen rekommenderat det ännu fler gånger men jag efter ett tag brukar det "lösa sig av sig självt" vilket j-a rekommendation, varför har man inte lastbalansering på mysql och varför flyttar man inte istället de kunder som lastar ner servrarna. noll pro-aktivitet. supporten är snabb men ofta är det goddag yxskaft som svar. frågor som jag ställt till dem men aldrig fått besvarade: när tänker ni ha ordna geografiskt skilda dns'er alt göra så att man kan använda secondary dns? har ni reservraft? vad kan ni/jag göra för att jag ska slippa avbrott och mysql-flyttar i framtiden? jag antar att det är ren lättja som gör att jag är kvar på loopia, men nu måste jag byta. mina andra sajter har jag på ded win server, men loopia sajterna är joomla och vill ha apache och jag orkar inte ta hand om det själv. ska jag byta till annat webbhotell (skönt när allt fungerar som det ska) eller ska jag ta tag i detta själv. sajterna har inte jättemkt trafik men får inte vara nere och måste ha bra prestanda. finns det bra webbhottell som klarar detta? vad rekommenderar ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Medlem
|
På senare tid har det varit "störningar i nätverket" varje dag.
Vad är detta egentligen? Eftersom jag blir drabbad av detta så ringde jag in och då var det databasen som var övernbelastad. ? mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
|
Med lång erfarenhet att driva en stor forumhost med mängder av databasservrar i drift är jag benägen att säga att detta är ren inkompetens från Loopias sida.
Senast redigerad av Danielos den 2010-05-10 klockan 14:15 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Om du är kund till oss och har loopia.se övervakad så kan du i vår kontrollpanel gå in och kolla på de felanalyser som görs vid varje nertid och se felet "CRITICAL - Cannot make SSL connection". Loopia vidarebefordrar all HTTP-trafik till HTTPS vilket gjorde att även checkar till http://www.loopia.se drabbades. Slutsatsen är att felet enbart drabbade vissa Linuxanvändare som besökte loopia.se och hade ingenting med Pingdom's övervakning att göra, förutom att vi använder Linux. Majoriteten av alla Internetanvändare i Sverige har idag Windows och har alltså inte märkt av några problem. För våra kunder så rekommenderar vi att man använder sig av vår detailed log som innehåller mer information om ett fel samt vår error analysis-funktion som körs vid fel och ofta innehåller mycket hjälp om vad problemet kan vara. Något vi på Pingdom vill betona är att samtlig nertid dubbelkollas från flera platser av våra servrar samt att alla kontroller görs på samma sätt som om en vanlig besökare hade surfat in på sidan, detta för att kunna ge ett så tillförlitligt resultat som möjligt. Vi använder oss även av en timeout på 30 sekunder, så alla sidor som tar längre än 30 sekunder att ladda räknas som nere. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|