FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du borde kolla närmare på 960 grid system.
Sen för att få reda på olika fonter kan du använda dig av följande verktyg: http://new.myfonts.com/WhatTheFont/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag ska kolla lite närmare på 960 gird systemet, har kollat lite nu och har jag fattat mig rätt så drar den linjer för att hålla en bra och fin struktur? Det ända jag missat på strukturen kan nog vara "scrollen" på innehållet.
Ser ni några andra brister så hojta till. Kan inte du även länka till några anda 960gird system sidor på svenska med bra innehåll, hur man lär sig använda det osv? Brukar ha svårt för att förstå alla olika tutorials osv.. Jag har fått ordning på det med fonterna nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är inte bara att det ger linjer. Själva huvudgrejen är att om du gör en sida 960 pixlar bred så kommer hela sidan att få plats i bredd om man kör 1024 * valfritt utan att behöva scrolla i sidled.
Din layout är 1222 pixlar bred, vilket jag personligen tycker är för brett att använda som standard. Det flesta tror jag fortfarande kör 1024. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Menyn borde vara lite större tycker jag så att den fångar lite mer uppmärksamhet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo kanske fixar menyn lite bättre, sry att jag inte varit aktiv men har haft mkt pluggande...
Vet någon hur man minskar designen/utan att förstöra pixlar typ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du har kvar dina objekt som vektorer så bör de skalas utan förlust. Bilder och ickevektorer kommer dock förstöras vid förstoring/förminskning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan tyvärr inte begreppet vektor så bra, vad menas ? Jag har googlat, kollat deviantart utan o fatta vad det är, antar att det är när man inte tar "rasterize layer" eller något va?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Typsnittet som används i menyn och sidebar är Tahoma.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du får nog ta och jobba ganska mycket mer med designen innan du kan fråga efter feedback.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|