FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
I mitt projekt där jag erbjuder gratis hemsidor så loggar jag alla misslyckade inloggningar och deras IP. För varje gång så står det en stor varning i röd text och att de kommer att få sitt IP blockerat om de fortsätter och hur många försök de har kvar. Efter 3 misslyckade försök ger jag ett sista försök att få ett nytt lösenord genom att de ska skriva in sin rätta e-post. Detta står också i stor röd text.
Trots att det finns en tydlig länk att klicka på och skriva in en e-post om de har glömt sitt lösenord så verkar vissa strunta i detta, gissar fel lösenord 3 gånger och sedan även skriver in fel e-post på sista försöket och får sedan sitt IP blockerat. Sedan letar de rätt på en av mina kontaktformulär på en av mina andra sidor och gnäller hur de inte kan logga in och jag måste då ta reda på deras IP och ta bort blockeringen. Detta händer flera gånger i veckan. Är jag för strikt och borde jag ge fler försök? Men jag vill ju inte att folk ska sitta och gissa sig till rätt lösenord på sin kompis hemsida ... Kanske ska jag alltid erbjuda att skriva in e-post och få nytt lösenord även om man är blockerad? Om det är en annan ägare så kan han ju bara radera det e-post som kommer om det inte var han som efterfrågade det. Hur gör ni? På blogg.se verkar man kunna gissa hur många gånger som helst - det kan ju inte vara bra ... |
|||
![]() |
![]() |
|
|