FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag lekte lite med en plugin i Firefox (SEOQuake) och var inloggad på mitt Google Konto. jag tänkte se hur resultaten ser ut i USA, så jag bytade ?hl=sv till ?hl=en i addressraden och tryckte enter.
Nu kommer det läskiga! Jag blev inloggad på NÅGON ANNANS GOOGLE KONTO! Jag kan läsa hans email, se hans bookmarks etc. Känns som vi har samma session, och Google.se och Google.com kan ha "samma" sessioner. Helt sjukt, det kan fan inte vara en Easter Egg, för det är inte ett dugg roligt. Jag har tagit screenshot på hans email och bookmarks, så jag har bevis. Vad ska jag göra? Kan jag spara sessionen på nåt sätt för att ha bevis? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
När jag fortsätter skriva på detta efter kl 24, kommer ni fatta att det inte är ett aprilskämt.
Det "minsta" beviset måste vara att det är en svensk IP som kommer ha läst in hans Gmail och Google Bookmarks. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
tipsa Google o få en fin tipspeng?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vänta till midnatt innan du gör något. Någon kan få för sig att det är ett aprilskämt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag kan vänta, det förändrar inte faktumet ändå. Känns lite som David mot Goliat, hur ska jag bevisa det, och kommer nån ens lyssna?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Om du är en riktig taskmört och "hackergeek", radera alla hans meddelanden, byt lösenord, skicka meddelanden till hans vänner, taskiga sådana och gör livet till ett helvete för honom.
Har du personuppgifter i något mail. Beställ saker i hans namn som är riktigt dyra och då menar jag inte tandpetare från Tidaholm. Utan äckligt dyra saker. Annars. Låt det vara för jag vet inte hur du ska kunna bevisa att du har kommit in på en ett konto som tillhör en amerikan. Du kan lika gärna ha skapat ett konto och registrerat konton på amerikanska sidor osv osv. Good luck! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja du, StateCollapse, du visar en mogenhet som liknar en fem-årings.
Varför förstöra för någon bara för att man har möjlighet - tänk om det hade varit DITT konto eller någon kom över uppgifter som var dina egna?! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag roar mig med att läsa hans bloggar. Jag kom på att detta borde visa vad som hänt. På hans Gmail, borde det stå att någon från Sverige läste hans Gmail.
http://gmailblog.blogspot.com/2008/0...-help-you.html Jag har inte rört något alls, läste bara ett enda email. Det går inte längre komma in på hans Gmail eller Google konto. Men jag tog screenshots precis när jag kom in. Ska försöka återskapa det, möjligt att de fixat till det nu. Senast redigerad av SEOgeek den 2010-04-02 klockan 00:04 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du rapporterat till google?
|
|||