FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sen att du inte uppfyller sktteverkets krav för att göra skatteavdrag för kontorshyra är en helt annan fråga. Jag har inrett en hörna i min lägenhet där jag har mitt "klontor" och dit köper jag särskilda kontorsmöbler, armaturer, bokhyllor, jalusiskåp, datorer, mobitorer, routrar, CD-ROM/DVD-ROM-skivor, skrivare, pärmar, papper, reklampennor, remklamminiräknare, nätverkskablar, skarvsladdar, m.m. Ja, allt jag behöver för min verksamhet. Vidare så är det ju avdragsgillt att ha facktidningar som man har nytta av i sin verksamhet, så länge du skickar dem till huvudkontoret är det inga som helst problem. Se ALLTID till att företagets namn står överst på adresslapparna bara. Exempel på bra adress: XYZ Webbyrå AB c/o Conny Westh XYZ-Vägen 32 186 00 Vallentuna Alla resor till kunden med bilen blir OK att göra avdrag för milersättning i och med att jag har kontoret hemma i lägenheten, det är ju tjänsteärenden när jag besöker en kund och åker från mitt "huvudkontor". Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-06 klockan 00:27 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|