FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Visst är det lustigt att ingen man någonsin träffat säger sig läsa skvallerpressen, men ändå dominerar den både statistik och innehåll väldigt tungt. Pekar förstås inget finger mot någon i tråden, bara intressant hur det ter sig.
På tal om gratismedia och substansreportage så snubblade jag på VBS.tv härom månaden. Väldigt intressant upplägg på hur de tjänar pengar och knyter samarbeten med webb-tidningar världen över för att få ut sina reportage. Det där uppmärksammade Liberia-reportaget kom t.ex därifrån (för den som sett det via Aftonbladet). Varmt rekommenderad webb-tv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
lär ju dyka upp en del illegala sajter som speglar innehållet & visar det gratis.. som typ denna som man kunde se aftonbladets Plus gratis på förut http://skvallerblaskan.com/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Perben: Jag tror ingen vill erkänna de går in på sajterna då de faktist är rätt dåliga. MEN, det som det är extremt bra på är att komma ut snabbt med nyheter.
Så jag går in på AB o Expressen varje dag för att se om det hänt nåt i Sverige, men det är väldigt sällan jag läser något om det inte är väldigt intressant. Dock visar det sig 9 gånger av 10 att det inte var så intressant eftersom de överdrev rubriken. Så de lyckas lura mig då o då :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
För mig personligen är det nog i första hand en fråga om priset. Blir det för dyrt köper jag hellre en tidning/magazine i pappersformat. Trots allt har papperstidningarna sina påtagliga fördelar (eller så är det bara jag som börjar bli gammal och ärkekonservativ, haha). Men erbjuds jag ett rejält redaktionellt material/innehåll varje dag och reklamen reduceras på betalsajten, så visst får det kosta en slant.
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller med tartareandesire i första inlägget (har inte läst resten av tråden). Jag är inte speciellt förtjust i den här gratistrenden och skulle lätt kunna tänka mig att betala för en nätprenumeration om det innebar mindre eller ingen reklam.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker dom flesta här / alla borde läsa Chris Anderson's (Killen bakom bla. Wired.com) bok "Free: The Future of a Radical Price". Finns som Ebook... gratis!
Det finns olika typer av free. Att ta betalt för kultur, nyheter eller liknande är vansinne IMO. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Den åsikten är ganska korkad IMHO. Hur ska man någonsin kunna bedriva seriös undersökande journalistik utan att ta betalt? Hur ska man någonsin kunna göra en större skivinspelning eller sätta upp en opera? Alternativet är reklam eller skattepengar och det blir svårt att få oberoende aktörer på det viset + att långt ifrån alla är nöjda med den lösningen. Jag tror snarare på en dynamisk och varierad marknad.
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
... Det var precis därför jag rekommenderade er att läsa boken. Det finns olika typer av "Free", där reklamfinansierad är EN av dom. Läs boken, och återkom sen. Förresten, visste du att t.ex. Gillette, Jell-O och liknande STORA företag gjorde precis så? Dom gav bort saker gratis, "FREE"... Utan varesig bindning eller krav? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Marknadsföringsbudgeten har de redan räknat in i produktens pris.... "Det finns inga gratisluncher" är ett känt begrepp..... som syftar till att någon alltid betalar någonstans i kedjan och i slutändan är det alltid kunden hur man än vrider och vänder på det.... Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-01 klockan 19:51 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|