FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej allihopa!
Jag är ny här på forumet. Har tittat runt och hittat en väldigt massa roliga trådar. Men jag har inte hittat det jag letar efter (vill ha tips om). Jag har tänkt skapa en community. Communityn ska vara centrerad kring en databas som användarna ska kunna söka i. Jag vill inte än avslöja vad jag ska göra för något men jag kan beskriva det som t.ex. en receptdatabas där användarna ska kunna lägga in egna recept. Funktionatilet behövs för att de ska ha ett gränssnitt till databasen med ett formulär där de kan kategorisera sina recept efter t.ex. huvudrätt -> varmrätt -> fisk ..... Sen vill jag att användare ska kunna gå in och titta på varandras personliga sidor och se vilka recept de har laggt till. På de personliga sidorna ska det kunna stå lite personlig information och deras önskemål på recept som ska läggas in i databasen. Finns det några bra gratis plattformar att utgå ifrån? Vilka? Ola Senast redigerad av ola1971 den 2010-03-28 klockan 20:51 Anledning: Profilbild saknades |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett flexibelt publiceringssystem som t ex Drupal fixar detta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har skummat lite i forumet om drupal och verka likna joomla (eller?). Jag har en del erfarenhet i Joomla. Är det rent ut möjligt att använda joomla med diverse utbyggnader? Men jag vill absolut inte ge avkast på funktionalitet för att accessa database med att användarna ska lätt kunna uppdatera och söka i den.
Om det går i båda skulle det bli sämre resultat i Joomla? Ola |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag tänkte prova installera Drupal och Dolphin och testa. Är det nån som kan svara på min föregående fråga om Joomla kan lösa sakerna jag är ute efter. Då jag redan kan Joomla hyffsat så skulle det vara enklast att köra för mig. Men som sagt inte till vilket pris som helst. Senast redigerad av ola1971 den 2010-03-29 klockan 17:02 Anledning: Förtydligande |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om du använder drupal och den här modulen så borde du få det mest du söker nästan out of the box. Fördelen med drupal över joomla är drupal är så otroligt mycket mer flexibelt, men har lite högre inlärningströskel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jättebussigt. Tackar!
|