FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har hittat en domän som passar mitt syfte som är fri.
Däremot är det en domän med bokstaven "ö" samt ett - Min fråga är kort: Om ngn söker på: trädgårds skötsel som exempel är då www.trädgårds-skötsel.se en bra domän? Om man inte äger tradgards-skotsel.se ? (Nu är det inte trädgård jag ska göra en sida om, men iallafall ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du inte har icke-IDN så är det en ganska dålig idé för det mesta. '-' är lite smutsigt, det finns inte många seriösa bindestrecks-sajter.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En liten instickare, detta gäller generellt för .SE marknaden. Tittar man däremot på .NL eller .DE så är det en helt annan grej, dom tycks älska - i domännamn. Ett exempel är Free-SMS.de som den 20 januari såldes för 115000 Euro hos Sedo.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du ska registrera trädgårds-skötsel.se borde du gardera dig med tradgardsskotsel.se, tradgards-skotsel.se och trädgårdsskötsel.se..
Eller hitta en bättre domän helt enkelt, för både åäö och bindestreck känns inte som en höjdare. Ang. Seriösa bindestreck-sajter så är den enda jag känner till på rak arm www.e-conomic.se! Bra tjänst för online redovisning. Det är inte börsnoterat som fortnox, men verkar ändå seriöst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
det är en sida med för information som jag ska ha reklam på. Med andra ord kommer jag aldrig marknadsföra den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om du tror att du bara kommer få SEO-trafik så spelar inte domännamnet lika stor roll som om du ska öppna ett nytt Facebook, tycker jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
SEO / google. Så min fråga är om två ord samt äöå - är helt OK i SEO synpunkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
då trädgårdsskötsel skrivs ihop tycker jag inte att du skall ha den domänen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis som allstars påpekar! Ordet skall ej särskrivas om vi pratar korrekt svenska.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |