FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Var lite osäker på om jag skulle posta detta i ekonomi eller i webhotell...
Jag har en VPS hos Crystone som jag haft länge. Den blev hackad 2008 och nedstängd av crystone. 2008-11-12 hörde jag av mig till Crystone och bad om inloggningsuppgifter eftersom jag inte får det att fungera. 2008-11-19 har crystone fortfarande inte svarat på mitt ärende i deras supportsystem så jag skriver ytterligare en gång. 2008-11-20 får jag inloggningsuppgifter till min VPS för att logga in via SSH 2008-11-20 skriver jag att dessa inte fungerar eftersom servern inte går att nå 2008-11-20 får jag svar från Crystone att dom startat om servern och det nu skall fungera Eftersom jag inte hade någon viktig sajt på servern så orkade jag inte bry mig om det när den inte fungerade, jag har betalt fakturorna sedan dess. 2009-11-06 skickade jag ett mail till crystone att jag inte kunde logga in, och ifrågasatte varför jag skulle betala fakturorna. På detta mail fick jag inget svar. Jag har varit slarvig och inte brytt mig om att följa upp det, men idag fick jag en till faktura, så jag hörde av mig till Crystone och frågade om det går att säga upp tjänsten med omedelbar verkan eftersom dom inte levererat mig det dom tagit betalt för sen 2008. Svaret jag fick var att det är tre månaders uppsägningstid och att jag måste betala senaste fakturan. Det är ju inte så mycket pengar det handlar om på varje faktura (ca 500 kronor per kvartal) men det känns ändå surt att behöva betala massa pengar för något jag inte kunnat nyttja alls. Eftersom jag är företag gäller inte konsumentköpslagen, men vad kan jag göra? Jag skulle gärna ha tillbaks lite pengar av Crystone (allt jag betalt sedan jag anmälde att det inte fungerade) vilket skulle göra mig till nöjd kund som kanske återkommer, alternativt att dom makulerade min senaste faktura och avslutade kontot omedelbart och jag skulle iof inte återkomma som kund, men ändå inte ha samma agg mot Crystone. Vad tycker ni? Skall jag betala och bara skylla mig själv eller ligger det något i mitt missnöje? Är jag bara en jobbig och dålig kund eller borde Crystone vara mer tillmötesgående? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Hade betalt och låtit mig ta smällen för att varit slarvig
![]() Du borde nog bli en mer uppmärksam kund och inte bara betala. "Bara att betala för din dumhet" så att säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jo, det får väl bli så.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skicka dina uppgifter till [email protected] så ska jag kreditera den sista fakturan som "goodwill" =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tack så mycket! Mail är skickat!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Apa, zoohandlare? Är för trött, hänger inte med.....
Jag ställde en fråga: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tycker du detta är acceptabelt? Eller skall ni/vi behöva göra en Adfair av det hela? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|