FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag var på väg att kommentera ditt inlägg tills jag läste denna mening. Den säger ju allt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
Själv är jag en omvänd svartskalle i Thailand. Av någon anledning accepteras jag väl, trots att det finns ENSTAKA faranger (vitingar) som begår brott här, tom ägnar sig åt pedofili, knarksmuggling, misshandel osv. Trots dessa rötägg har ingen thai sagt åt mig att åka hem (även om någon kanske vill det) och ett mer nationalistiskt folk än thailändarna får man nog leta efter. Jag håller visserligen med om att invandringspolitiken de senaste decennierna i Sverige uppvisat uppenbara brister, men när hudfärg blir en del av argumentationen får i varje fall jag vibbar av en liten tysk man med ful frisyr och ännu fulare mustasch.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet är ju att många tycker det är rätt tvinga alla betala för något mot deras vilja, samma sak som politikernas skitsnack. Sätt en max lön på alla politiker på 18.000 i månaden och utan extra traktamente och förmåner.
Så ska vi se hur många politiker som har kvar sina åsikter och jobbar kvar. Eller ni som tycker det är så viktigt, offra eran semester kassa och ge det till bidrag till andra istället. Eller varför inte leva på nudlar endast för kunna ge bort ännu mer pengar. Jag vet att ni inte skulle göra det, det är lättare tycka en sak när man tvingar andra till det än att ta kostnaden själv. Vilket jag tycker är en konstig etik o moral, lätt ha en åsikt när man kan tvinga andra att stå för största delen och själv endast bistå med 0,00001% själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
En fråga bara: Om du krockar med bilen imorgon och blir svårt förlamad och rullstollsbunden för resten av ditt liv, skulle inte det innebära att "alla andra" skulle "bli tvungen" att "offra sin semesterkassa" för dig då? Vilka "andra" är det du pratar om som "endast bistår med 0,00001%"? Hör du till något undantag som bidrar avsevärt mycket mer än någon annan? Sen om du tar och räknar ut vad dina 0,00001% * 10 miljoner människor blir så är summan faktiskt 100%. Du kanske bara tog ett tal ur skallen som lät som en liten bidragande del. Faktum är dock att även du bidrar med just den ungefärliga procentsatsen. Är du inte glad över hur mycket du får för den lilla bidragande andelen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag säger inte att man inte kan ta ett visst ansvar och en viss del, men då måste det förvaltas på ett vettigt sätt. Tycker inte staten klarar av att hantera läget som det är på ett vettigt sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
StateCollapse och Patrik,
Hur ser ni på dessa ärthjärnor (som föddes med syrebrist i.o.f.s.) som kallar sig fotbollssupportrar och kostar samhället miljontals kronor? Samma grupp på några hundra pundare som kostar skattepengar match efter match, år efter år. För att inte tala om hur mycket skadegörelse, misshandel och annan skit de ställer till med förrutom de kostnader samhället får stå för i form av en massa extra polisinsatser, sjukvård m.m..... Hur många nya sjuksköteskor har inte de kostat? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Nu drar ju sport in pengar till staten på olika sätt men är bara dåligt att dom inte hunnit lösa problemet ännu. Där får man med betala för deras jävla inkompetens att lösa ett problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Med tanke på att det finns sådana strömningar bland en del svenskar som StateCollapse & Co ger uttryck för så är det heller inte så konstigt att det finns mindre grupper av unga invandrare som tycker illa om svenskar. Det hade jag också gjort i det fallet. Lyckligtvis handlar det bara om små grupper i bägge fallen och de blir förhoppningsvis än färre när Sverige återhämtat sig från krisen.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-28 klockan 19:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det kan nog ändå konstateras att det snarare är de högerextrema grupperna i Europa som kostar pengar helt i onödan. Igår kallades exempelvis 3000(!) poliser in i Duisburg för att vakta anhängare av det högerpopulistiska partiet Pro NRW som tågade i protest mot Tysklands största moské samt motdemonstranter. Bakom detta parti står en svensktysk affärsman och de försöker just nu engagera liknande galningar i andra länder, såsom SD i Sverige, för att få igenom att minaretförbud inom EU. Mänskliga rättigheter och demokrati är ingenting dessa partier bryr sig det minsta om annat än när det gäller att manipulera mindre förstående människor för att ta sig in i finrummen, precis som Hitler & Co gjorde innan de tog makten.
![]() |
Svara |
|
|