Citat:
Ursprungligen postat av Althalos
Jag tror inte att det finns någon marknad och dessutom gillar jag inte att man uppmanar elever till att dela med sig av sina insikter och slutsatser på det här sättet. Rådande läroplan syftar ju till att eleverna själva ska dra slutsatser ifrån endast fakta, sådant som man hittar i pålitliga källor såsom Nationalencyklopedin. Hur ska ni hantera källkritik, särskilt som uppsatser på högstadie- och gymnasienivå ofta innehåller en subjektiv analysdel. Eller är det tänkt att äldre elever ska skriva uppsatser om ämnen som vanligen kommer upp i högstadiet och gymnasiet? I så fall, vad gör er bättre än Wikipedia eller sidor som man kan finna via Google?
Angående sidan som den ser ut nu så tycker jag att den ser okej ut. Men om det är på det sättet ni tänker koda hela er hemsida är jag orolig för er. Det värsta tror jag är att ni har placerat in ett o som ni har gjort osynligt genom att göra det vitt, istället för att helt enkelt använda <br />?
|
Tycker att det lika gärna kan vara positivt för eleverna. Att se vilka slutsatser och insikter andra elever kommer till kan leda till en mer givande diskussion och nya infallsvinklar. Wikipedia (engelska då, övriga suger såvida det inte gäller lokala företeelser) har i många fall betydligt bättre och mer aktuell information än NE som alltid haft en rad felaktigheter inom specialämnen.