FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Man kan anställa 4st från china som kan skirva in manuellt i en excell fil och det blir billigare än att tillverka scraping scriptet.
finns det någon lag om att man inte får skriva ner information manuellt från en hemsidan? Hur fick dom information? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har svårt att se något problem med insamlandet av information så länge det inte överbelastar servern. Det är först OM informationen används som det börjar bli intressant.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför skulle någon få för sig att samla in informationen utan syfte att använda den?
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tex kan jag ladda ner en allmänt tillgänglig databas över webbutvecklare i ett visst län. Då borde jag ju få använda uppgifterna för att tex. kontakta dem. Att publicera dem igen skulle däremot kunna bryta mot någon lag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |