FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Behöver tips på hur detta ska kodas eller tips på sidor där det fungerar så (för att se om det verkligen finns och fungerar)
Alltså; Istället för att besökaren ska behöva göra ett aktivt val mellan QT eller Wm så känner "sidan" av vilken spelare som används av besökaren. Ja ni förstår nog vad jag menar ![]() I detta fall används inte en streaming server utan faststart för QT och 56k anpassad wmv fil (för att vara på den säkra sidan) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu finns det säkert nifty javascript och activex-stuff som kan lösa det här för dig i *vissa* browsers, men ett korrekt generellt svar är imho: det kan du inte. Det är upp till webklienten att själv välja hur datan ska hanteras.
Ett steg på vägen är ju att kolla Accept: datan som finns i request-headern från besökaren, med hjälp av den kan du försöka lista ut vilka plugins som är installerade. http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec14.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Som kers sa.
Det handlar om associationerna på klienten. Är WMV associerat till Mplayer så används mplayer. Är .qt associerat till QT så användads QT. osv... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, jo det var ju det jag ville komma runt, klient associationen eller rättare sagt utnyttja. Men om jag lyckas kolla Accept: datan som finns i request-headern från besökaren, vad blir "reaktionen" undrar jag?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|