FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag blir otroligt förvånad över Dreamlogistics antagande om utlämningsställen och Schenker, min erfarenhet är tvärtom människor på landsbygden i dag får åka oavsett för allt skickas till samma ställe vare sig det är DHl, Schenker eller posten. Oftast för mig som själv bor på landet så kommer Schenkers paket fram en dag före posten även om de är skickade samtidigt. Kan det vara så att ni använder schenkers ekonomitjänster? Då är nog leveranstiden längre, men med deras vanliga pakettjänst är de oftast lika snabba som posten.
Att säga att DHL däremot är bäst på paket håller jag inte med om. Varje gång jag ska ta emot något från DHL är det konstant strul. Min väninna har observerat detsamma och hon är nog den jag känner som e-handlar mest av alla. Hon köper i princip ALLT på nätet. Hon har konsekvent börjat välja bort webbutiker som levererar med DHL. Det är bland det första hon kollar, är leveransen med DHL, ja då går hon till en annan butik. För mig säger det en hel del om DHL... Senast redigerad av SweCat den 2010-03-09 klockan 13:12 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
I de flesta fall så ligger faktiskt brevet hos utlämningsstället men kunden har inte fått en avi eller att något gått fel vid inregistreringen hos utlämningsstället. Det är inte ofta som ett brev kommit bort på vägen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur kommer man i kontakt med ett tredje part företag om att köpa frakttjänst via dem?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mina kunder kan välja mellan posten och schenker, och jag skulle säga att 20% väljer schenker, främst för att deras priser för skrymmande paket är väldigt bra jämfört med posten, och dom har försäkring och kollinummer. Posten däremot ersätter aldrig brev som försvunnit, tyvärr har det hänt mig ett antal gånger, även när det gäller sökbara postförskott, men tar man inte REK skiter dom i en. Schenker ersätter direkt om något gått sönder osv.
Jag har så dålig erfarenhet av DHL så har inte ens tänkt tanken, förvisso mest av paket som ska till mig och inte från mig, men mitt intryck är inte bra där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Är DHL verkligen så dåligt? Har själv inte haft några problem själv, är det fler här som är missnöjda med DHL?
Senast redigerad av addiction1 den 2010-03-21 klockan 16:20 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|