FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Om jag skulle starta ett forum och säga "varje ny medlem får 100kr för att registrera sig" Hur skulle jag då kunna bokföra detta? Faller det in under nån sorts anställning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag undrar samma sak. Hur ska detta bokföras, räknas väl som en "kostnad" för företaget?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är nog stor risk att det inte bara räknas som en kostnad för företaget, utan som lön.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det borde gå att lägga som marknadsföringskostnad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror på.
Om du skall betala in pengar på en medlems konto blir det lön men om det är nyttjande till egna tjänster är det en annan sak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men man bör ha det klart för sig hur det ska bokföras innan man börjar. Att lägga det som en marknadsföringskostnad låter intressant. Kommer betalas ut sådana här småsummor några gånger varje månad. Man kanske kan jämföra det som att skicka pengar till ex. AdWords/Facebook annonsering? Men i detta fallet får man inget "kvitto" direkt. Senast redigerad av addiction1 den 2010-03-01 klockan 13:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
så länge som det är "kuponger" behöver det inte bokföras, anser jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur bokför affiliateprogrammen? Tjänar du t.ex 1000 kr i månaden på att vara publisher, är du då anställd hos dom och räknas detta som lön?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag kan visserligen inte ett skvatt om bokföring, men affiliateinkomster lär ju knappast räknas som lön?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad kom vi fram till, till slut? Någon som har mer erfarenhet kring detta?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|