FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har hittillls bara byggt sajter på engelska, med sevrar i usa, som var riktade mot engelskspråkiga länder. För att att få en bra platsering i Google lärde jag mig och tillämpade olika linkbuilding strategier (one-way links) och de funkar utmärkt för sajter på engelska: article marketing, directory submissions, social profile links, blog comments, blog posts, video marketing, forum signatures, osv. Men hur bygger man länkar för sajter på svenska, eller rättare sagt var någonstans kan man bygga länkar på svenska? Man måste ha 'anchor text' (den länkade texten) på svenska för att det ska fungera för de utvalda sökord. Finns det någon resource lista för link building för sajter på svenska? Någon bra ebook att köpa? Svenska webplatser där man diskuterar link building? All relevant information uppskattas. Almin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror du kan använda de länkstrategier du lärt dig på engelska även på svenska sajter. Bara du optimerar för svenska sökord och sökfraser i länktexter.
Envägslänkar (one-way links) är bättre även i svensk SEO. SEO-forums lista över sökmotorvänliga länkkataloger |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för info.
|
||