Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Borttappad retur

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-18, 22:45 #1
Richie72 Richie72 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 110
Richie72 Richie72 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 110
Standard Borttappad retur

En kund har returnerat en vara med vanligt brev. Vi har inte fått returen. Kunden har mailat och frågat om varan kommit fram och angett tidpunkt när hon skickat den.

Men vi har inte fått den.

Fråga: Ska man ändå kreditera fakturan eller ska man stå på sig och säga att kunden ansvarar för paketet tills det når oss? Någon som har synpunkter/erfarenhet/eller bara vill skriva lite om klantiga kunder?!

Kan tillägga att vi behandlar alla returer samma dag och är extremt noggranna eftersom det är ett sånt plus till kunden när de får snabb behandling på returer.

Senast redigerad av Richie72 den 2010-02-18 klockan 22:47 Anledning: missat lite ord
Richie72 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-18, 23:17 #2
GregerA GregerA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 94
GregerA GregerA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 94
Precis som du skriver så sker retur på kundens bekostnad och risk.

Sen får du väl använda lite sunt förnuft. Är det en kund du gärna vill slippa i framtiden så skall du absolut stå på dig, men om det är en trogen kund och ingen dyrare vara så kan du nog kosta på dig att vara lite generös.

Min erfarenhet är att brev som inte kommit inom 2 dagar dyker upp efter 7-8 dagar. Har de inte kommit då heller så kommer de aldrig.
GregerA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-19, 18:20 #3
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
Sådana här saker får man nog bedöma från fall till fall. Mycket beror på om det är en dyr vara och om det är en återkommande kund som Greger säger. Juridiskt sätt är det nog kundens ansvar att se till att varan kommer fram.
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-20, 15:12 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Är det en återkommande kund tjänar du nog på att vara generös men se till att notera det inträffade.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-20, 22:20 #5
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
Vem har valt fraktsättet? Har kunden varit i kontakt med dig innan returen och du har uppmanat kunden att skicka med vanlig post borde det vara ditt ansvar, annars kundens.
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
försvunna returer, returer


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017