FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
En kund har returnerat en vara med vanligt brev. Vi har inte fått returen. Kunden har mailat och frågat om varan kommit fram och angett tidpunkt när hon skickat den.
Men vi har inte fått den. Fråga: Ska man ändå kreditera fakturan eller ska man stå på sig och säga att kunden ansvarar för paketet tills det når oss? Någon som har synpunkter/erfarenhet/eller bara vill skriva lite om klantiga kunder?! Kan tillägga att vi behandlar alla returer samma dag och är extremt noggranna eftersom det är ett sånt plus till kunden när de får snabb behandling på returer. Senast redigerad av Richie72 den 2010-02-18 klockan 22:47 Anledning: missat lite ord |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis som du skriver så sker retur på kundens bekostnad och risk.
Sen får du väl använda lite sunt förnuft. Är det en kund du gärna vill slippa i framtiden så skall du absolut stå på dig, men om det är en trogen kund och ingen dyrare vara så kan du nog kosta på dig att vara lite generös. Min erfarenhet är att brev som inte kommit inom 2 dagar dyker upp efter 7-8 dagar. Har de inte kommit då heller så kommer de aldrig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Sådana här saker får man nog bedöma från fall till fall. Mycket beror på om det är en dyr vara och om det är en återkommande kund som Greger säger. Juridiskt sätt är det nog kundens ansvar att se till att varan kommer fram.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det en återkommande kund tjänar du nog på att vara generös men se till att notera det inträffade.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vem har valt fraktsättet? Har kunden varit i kontakt med dig innan returen och du har uppmanat kunden att skicka med vanlig post borde det vara ditt ansvar, annars kundens.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|