FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Skulle exportera databasen igår via phpmyadmin (brukar göra det om jag ska mixtra med något eller behöver en egen funkande backup). Men det gick inte och serverlev. säger att min databas har blivit för stor för att exportera via phpmyadmin. Om man bortser SSH och cron, vilka lösningar finns för export av större db´s? Serverlev nämnde något program från MySQL, någon som har koll på detta? Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Eget script som dumpar ner tabeller på disken för att sedan hämtas med browsern?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Iofs, men jag har inte lust att punga ut tid (pengar) till mig själv (måste ju testas x antal ggr så att allt stämmer). Därför vore ett program eller tjänst kanon. Typ som phpmyadmin eller liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
MySQL Workbench och Sequel Pro (Mac) är två program som kan göra vad du begär.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tackar! Ska kolla på Workbench!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
SQLyog är suveränt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
MySQL-Front, mysql kommando rad
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Alla dessa ovanstående lösningar bygger på att man har tillåtelse att ansluta till mysql utifrån.
Tyvärr brukar webbhotell tro att det är en säkerhetsrisk att folk kan komma åt sina databaser och spärra sådan åtkomst. Ett sätt att komma undan detta är att använda sig av ett script som till exempel Mirrorizer, http://www.cryptonsystems.com/mirrorizer/ Detta script körs på din server och gör det möjligt att kopiera och underhålla databaser utifrån. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
funkar inte dump-kommandot så man kan ta en backup på databasen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om man kan ansluta externt kan man använda mysqldump. |