Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hjälp och råd angående enskild näringsidkare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-11, 07:09 #1
trxs avatar
trx trx är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
trx trx är inte uppkopplad
Nykomling
trxs avatar

Reg.datum: Feb 2010
Standard Hjälp och råd angående enskild näringsidkare

Hej!

Efter mycket tankeverksamhet har jag nu startat enskild firma. Jag har skickat in papper om enskild näringsidkare samt ansökt och fått FA-skattsedel och moms. Jag skrev även en nolla i min skattedeklaration eftersom jag inte vet hur mycket jag får in. Jag valde även att uppdatera den här summan om 3 månader. Så, allt är klart för att komma igång. Min företagssida är klar och mina tjänster och produkter är färdiga att erbjudas.

Jag har skaffat mig Visma Enskild Firma och Visma Fakturering efter en god väns råd. Jag tänkte sätta mig idag och försöka lära mig dom två programmen. Jag har ju valt löpande bokföring i mina papper så det är väl bäst man kan programmen snart.

Men jag vet inte var jag ska börja riktigt. Jag har så många frågor.. Jag har inte tagit kontakt med någon revisor eftersom jag vill hålla nere mina utgifter. Hur fungerar det med avdrag osv? Vad kan jag dra av? Är det verkligen 25% moms på allt som jag fattat det som? Och 33% skatt på vinsten och sedan 33% skatt på överskottet av det jag får in efter att momsen dragits?

Det jag skulle vilja mest är att någon som startat enskild firma som jag bara berättar lite om hur han eller hon började sin företagsverksamhet, det skulle vara väldigt intressant. Och kanske få lite guidning åt rätt riktning. Tack på förhand!

// Joakim
trx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017