FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Just nu har jag använt 2 gb. Har "unlimited" disk space, och 6 TB monthly bandwitdth transfer med min nuvarande host och tycker inte att det kan bli mycket bättre. Det kan dock bli bättre med en host som accepterar mer (antal) filer.
Jag har fått en server av en kompis på microsoft, vet någon om de är svåra att använda? Jag menar, kan jag använda min egna server istället för att hyra ? Senast redigerad av Lancelot den 2010-03-12 klockan 15:26 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur bra är prestashop SEO-mässigt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Medlem
|
Drog igång denna tråden för ett tag sen och hr varit en riktigt bra diskussion,
jag har hela tiden varit inställd på prestashop men har insett att det är rätt segt och lite jobbigt att designa om.. Har testat Opencart nu ch även ifall de saknar ett fåtal funktioner, så är det extremt mycket snabbare, enklare att designa om än prestashop och mycket snyggare admin... vad tycker ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Medlem
|
Fortfarande inget till de svenska, alltså klarna etc.
funderar själv vilket som är smidigast, någon annan som använder opencart? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Var har du kört din Prestashop lösning om du upplever den som seg?
Jag tror att du får utveckla dina egna moduler om du ska köra opencart, har inte hört om någon som gjort betalmoduler till den plattformen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
Magento har under ett tag nu funnits i två versioner, en s.k. enterprise och en community version. Enterprise version kostar en hel del att köpa.
Tidigare har jag vart positivt inställd till Magento men jag skulle nog fundera en extra gång innan jag rekommenderar Magento. Det känns som om att det finns risk att det blir lite som ett a och b-lag framöver. Där Magento framöver ev. struntar i b-laget och satsar krutet på a-laget. Med detta vill jag säga att jag åtminstone kommer titta närmre på Prestashop och framför allt i och med att utvecklingen av det verkar gå framåt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har kört prestashop hos mediatemple.net.. enligt mig bästa webbhotellet
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om man vill använda Prestashop nedladdad från prestashop.com på en egen server. Hur mycket arbete måste göras för att man skall få en "svensk webbutik"? Jag avser inte design och administration, utan snarare anpassning av formatteringar, "svenska betalningsmetoder" som Payson, Dibs och Payer etc, valuta, problem med svenska tecken osv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|