Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Storleken på en sida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-04, 16:40 #1
Fjäll Fjäll är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2009
Fjäll Fjäll är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2009
Standard Storleken på en sida

När Google indexerar sidor på en domän kan de rata några för att det finns för lite innehåll/text på någon sida? eller har detta ingen betydelse? Har någon sida som jag lagt upp lite texter som inte är helt genomarbetade, utan tanken var att de skulle kompletteras senare. Vad är egentligen googles urval då de indexerar de flesta sidor jag har på den domänen men inte alla?
Fjäll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-04, 18:10 #2
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Fjäll Visa inlägg
När Google indexerar sidor på en domän kan de rata några för att det finns för lite innehåll/text på någon sida? eller har detta ingen betydelse? Har någon sida som jag lagt upp lite texter som inte är helt genomarbetade, utan tanken var att de skulle kompletteras senare. Vad är egentligen googles urval då de indexerar de flesta sidor jag har på den domänen men inte alla?
Generellt sätt nej. Det ska nog vara väldigt lite text på sidan för att Google ska rata den bara för den sakens skull. Det kan istället vara positivt om Google ser att en sida förbättras/skrivs mer på.

Även mina äldsta och starkaste sidor saknar runt 5% av sidorna i sitt index, de starkaste sidorna är alltid indexerade medans några sidor som kräver 5-6 klick från startsidan ligger risigt till. De hoppar in och ur index lite då och då. Det får man räkna med, särskilt om man har sajter med ett par hundra undersidor

Senast redigerad av Lyx den 2010-02-04 klockan 18:14
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017