FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Loopia varnar visst inte när man missat att betala en faktura för förnyelse av domännamn. De skickar EN vanlig påminnelse och inget mer. Har inte Loopia arbetat i flera år på att bli bäst på domännamn i Sverige? De verkar ju misslyckas på alla plan.
Nu sitter jag här med 18 utgångna domännamn, en site som är otillgänglig och är inne på andra dagen i vänten på att de ska PÅBÖRJA den svindyra (inte Loopias fel) återaktiveringen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag brukar få först en varning om att snart går det ut och att det kommer att komma en faktura, sedan kommer själva fakturan, och sedan kommer en påminnelse på fakturan.
Hur stor är återaktiveringsavgiften? :S Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du nämner ju själv varningarna? En faktura och en påminnelse borde räcka. Missar man bägge så har man ju faktiskt sig själv att skylla.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Visst är det härligt när personer försöker skylla andra för sina egna misstag?
Loopia skickar TRE påminnelser. Två av dessa går elektroniskt till din email adress(er) som du säkert inte har kvar då inte orkat uppdatera Loopia. Den tredje går ut i pappersform till din adress. Om du är mån av dina domäner kanske det vore en idé att se över hur dessa hanteras? Har själv varit i samma tills man funderade på hur mycket tid man lägger på att "rädda" saker som man inte borde behöva rädda .. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker själv att Loopia har större problem, när de fakturerar domäner till folk som inte äger dem, dubbelfakturerar etc. Men just här vet jag inte om det direkt är deras fel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Precis som W2Best fick jag ett meddelande om att jag kommer få en faktura 60 dagar innan registreringen skulle löpa ut, sedan fakturan och till sist EN påminnelse.
tartareandesire: Missar man betala en vanlig faktura riskerar man att få en ovän samt en liten påminnelseavgift att betala. Missar man betala för ett domännamn blir det ofta betydligt obehagligare så det är väl motiverat att påminna kunderna jävligt noga. Det kostar ju ingenting! Normalt får man varning oftare och oftare ju närmare deadline man kommer hos andra leverantörer. Alla företag missar att betala fakturor då och då av olika anledningar. Att sätta hela verksamheten på spel är vansinne. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Vad gäller den höga återaktiveringsavgiften så krävs det väl manuellt arbete, därav priset? Håller dock med dig helt om att man inte ska riskera att sätta hela verksamheten på spel för att man missar att betala fakturan. En god idé är att betala för ett flertal år framåt och sätta upp rutiner för kontroll av domänerna. Även om Loopia haft en extra påminnelse i anslutning till förfallodatum så är det väl sannolikt att man missar även denna om man missat föregående två eller tre. Man kan även tycka att det borde gå att återfå en domän under en längre tidsperiod om man kan visa att den använts aktivt i verksamhet.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-02-02 klockan 21:48 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Prova domainz.se - enkelt och du får påminnelser. Hjälper inte nu men kan vara värt det för nästa gång.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Eller NameISP, dom förnyar dina domäner automatiskt om du vill det. Har du företag får du en faktura också efter att dom förnyat domänen så du behöver inte vara orolig att du missar något.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|