FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har driftat PHP under Windows på webbhotell i många år nu och det fungerar alldeles utmärkt för 95% av alla. Resterande 5% är de som har uselt skriven PHP och/eller unixspecifika systemanrop. Så ja, du bör inte få några problem med att drifta det under windows om det är en normal webbplats. Om det rör sig om verkligt hög belastning kanske prestandan kan variera mellan de olika systemen, men för de allra flesta spelar underliggande operativsystem och webbserver inte någon roll för prestandan.
Ett tillägg är väl att det även ska gå att köra .NET i linuxmiljö - det har jag dock aldrig testat själv, men jag har hört att det ska fungera bra.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur gör man med .htaccess filer i Windows?
Mycket av felrapporteringen i php som jag kör använder jag mig htacces av. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
.htaccess är specifikt för Apache. Om du kör Apache så har du tillgång till .htaccess.
Apache med PHP funkar utmärkt på Windows. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har en del dålig erfarenhet av PHP + IIS + Windows, men egentligen bara bra erfarenhet av PHP + Apache + Windows.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
eller http://www.iis.net/downloads/default...=34&g=6&i=1945 - gratis Fungerar mycket bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Prestandan på att köra php på Win/IIS har väl förbättrats betydligt efter att MS släppte FastCGI (till IIS6). Innan dess när man körde standard CGI eller ISAPI-interfacet så var det väl inte alltid så roligt.
Har för mig att jag har läst nåt test nångång att köra PHP genom Win/IIS/FastCGI ger prestanda i samma klass som att köra den genom en Linux/Apache-server. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|