FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Även vi kör mycket Dell. På nåt konstigt sätt får man både grym service
och bra priser hos dem.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I regel funkar alla servrar bra, CPU och minne är inte så konstigt.
Men storage controller och NIC kan ställa till mycket vid hög belastning. Även så illa så att hela servern får kernel panic. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi kör och har kört IBM hur länge som helst nu och har en stor mängd av deras BladeCenter-servrar (bland annat för våra VPS:er), och de har fungerat utmärkt för vår del.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är som du jgabor säger är det helt enkelt så att det är kompetensen som sviktar hos one.com och inte plattformen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kanske beror på "Det är tal om en helt ny typ av swtich från Blade Network Technologies." Eller är det samma som ni kör på Surftown?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jaha, du menar att ny utrustning innebär att det sedan inte fungerar? Det troliga måste ändå vara antingen vara att kombinationen inte är beprövad sedan tidigare eller att det är bristande kompetens för att sätta upp det så det fungerar. Någon genväg har säkert tagits någonstans.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Men tanke var att Surftown inte haft problem med sina IBM-blad medan One haft det, orsaken kan ju vara som du säger, samtidigt som att de nya typen av switch kan bugga ur. Kan inte IBM vet heller om den lösningensom One kör är standard eller något de själva valt att köra på mot tidigare mer beprövade lösningar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tror ni blandar ihop ett gäng av deras driftstörningar, som de haft den senaste tiden. De hade först en driftstörning där en switch gick sönder och slog ut deras nät i en längre tid. Den switchen ersattes med en ny från ett annat märke.
Sedan har de haft en del driftstörningar gällande deras byten från HP till IBM, och dessutom gällande deras uppgradering till PHP 5.3 (som fått kundernas sajter att sluta fungera). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Jaha ok, då är jag med, känns dock som de skyller allt på IBM, men det är nog en missuppfattning från min sida.
![]() Uppgradering till PHP 5.3 görs inte smärtfritt, men det borde de väl räknat ut innan de gjorde den? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|