FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Exakt, man kan knappast räkna med att man betalar för mer support till det priset. Svar på frågor får man trots allt oväntat snabbt hos One men att de ska göra saker utöver det kan man inte räkna med, lika lite som man kan räkna med bordsservice på McDonalds.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-02-01 klockan 15:56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samtidigt som det blir dyrare än dagens/lunch på något annat ställe där man blir serverad vid bordet. Lägg till så man blir mätt på McDonalds + kaffe så är det inte precis billigt längre mot sämre service. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vid 18-tiden kom det förklaring på deras supportsida
http://www.one.com/sv/info/profil Ung: problemen har pågått senaste veckorna efter byte av leverantör av servrar från HP till IBM + delkomponent krånglar = byter all hårdvara som krånglat så snart ska problemen vara lösta. Specifikt:"an error occurred in the IBM-supplied switch module in which the blade servers are mounted. It is a brand new switch type from Blade Network Technologies. Periodically a heavy network noise is registered from the switch enclosure modules. The noise is disturbing the service, and occasionally spreading the problems to large parts of our network, making the whole network unavailable." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hade inte tänk posta här men jag småskrattar fortfarande över chatten som listades tidigare av Dustin. Sedan kommentaren av BarateaU. Jag måste vara trött för jag kan inte sluta småskratta... Trött på livet... klockren... ja herregud.
Vad man kan lära som leverantör är väl - vi får alla problem förr eller senare. Servicen under och efter är skillnaden. Hoppas det löst sig för alla ni som haft problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har haft One.com i snart 7 år och det är sällan de har sådana här avbrott, men oftare kan servrarna vara överbelastade. Jag är nöjd med One.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag håller väl med om att McDonalds inte är särskilt billigt men vanliga lunchrestauranger känns minst lika stressiga. Föredrar att äta lunch hemma och ute på kvällen. Jag är för övrigt också helt nöjd med One. Har visserligen aldrig drivit någon sajt där men det har funkat alldeles utmärkt som labb.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() (Inget illa menat, Patrik.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Mycket gnäll på one, tycker dom sköter sig fint speciellt med tanke på vad man betalar. Har då haft mer problem med dyrare firmor än one.com (Har även haft mindre problem med billigare ska tilläggas)
Det jag gillar med dom är chattsupport direkt när man är inloggad så man slipper leta efter något förbannat talenummer som är gömt på siten och därefter vänta i kö. Gillade dessutom att man mailade ut en ärlig orsak till problemet dagen efter och att man även hade med nörd varianten. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|