FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
En månadsavgift är ändå ett par tusen i det här fallet, och det känns som att man vid det här laget vill markera att det inte är okej. Men för att kunna kräva det, så måste jag ju själv veta med säkerhet hur många timmar som gått förlorade. Det känns svårt, för jag sitter ju inte och antecknar dag och tid varje gång som det är problem. Kan jag inte bara kräva att FS tar fram de uppgifterna och räknar ut förlusten?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det står i avtalet vad som gäller, men oftast står det från den tiden kund har felanmällt tills tiden det är fixat ska räknas endast.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Mhm... Men man ringer ju inte och felanmäler något om de har noterat på sin driftstatus-sida att det är problem, för då känns det ju inte som att jag behöver påtala något som de redan känner till.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Eller så byter man leverantör? Som sagt ett SLA avtal är inte värd något. Att i bästa fall få tillbaka en månadsavgift är ju inget alls.
Nu håller jag inte på med så mycket mindre hosting längre utan bygger mer större nät i Sverige. Men viktigaste är att kolla om leverantör faktiskt tekniskt sätt kan leverera en stabil tjänst, båda i infrastruktur och kompetens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, en månadsavgift är faktiskt ett par tusen i det här fallet. Men framförallt så börjar det bli en principfråga. Jag förlorar pengar när min sajt är ur drift, och det kanske skulle fungera som "en spark i baken" om folk börjar ställa lite krav. Jag förstår att man måste lära sig att leva med driftstörningar nån gång då och då, men samtidigt vill man veta att något görs för att förhindra dem nästa gång. Och att företaget tar ett ansvar för sina kunder. Det gör nämligen jag, och då förväntar jag mig det av de som jag är kund hos.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
NU verkar problemet vara löst. 3,5 timmar blev förlusten idag då...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
99.9% tillgänglighet är ändå en nedtid på ca 8h..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men nu har jag varit kund där i nästan tio år, och det funkade så väldigt bra innan, så då har man alltid förhoppningen om att det ska bli så bra igen. Men så blir man besviken när det återigen händer nån skit som (alltid) ligger "utanför deras kontroll". |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|